Gå til innhold

Billigste PC til skolearbeid.

Anbefalte innlegg

Søstra mi skal anskaffe seg pc, og vil gjerne ha av billigste sort. Pcen skal brukes til tekstredigeringsprogrammer, mp3, og litt chat tenker jeg :)

Jeg har ikke mulighet til å bygge pcen sammen, siden jeg bor i tromsø, og hun i trondheim. Så det hadde vært greit om den kunne bygges hos leverandøren.

Det som kreves er egentlig ikke mye, 17" CRT skjerm, 40-80 GB HD, 256 MB ram. Og selvfølgelig de andre komponentene. Men det er bare å finne noe som er helt greit.

Hvilke forslag har dere?

Hvor lavt klarer vi å tyne prisen?

Hvor burde det kjøpes?

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp et en ferdigpakke et sted og modifiser den slik at det passer til søsteren din sitt bruk.

Stort sett alle webshopper har disse ferdigpakkene, selv vil jeg anbefale netshop. Fordi at prisen er bra og du vil garantert ikke få noen problemer med dem.

De kjører forøvrig et tilbud nå på pc til 5000 uten skjerm, med skjerm og frakt skulle det vel bli rundt 6500 kr.

Tilbudet

Hvis hun har os fra før, blir det enda billigere.

Brukt er jo også et alternativ.

Lenke til kommentar

Har en kompis i Trondheim som kan bygge pc til søstra di sikkert (Gratis), han er på sjekkern :p

De komplette pc' pakkene på PS-data er billige, kjøp der og bygg den så sparer ho penger selv om du må sende den til ho.

Endret av Morpheus-
Lenke til kommentar

Spør søsteren din om hun vil ha LCD eller CRT-skjerm. Det er kjipt om halve skrivebordsplassen forsvinner pga. en stygg CRT-skjerm.

Jeg ville dessuten ha sjekket prisene til Mamoz Data, som jeg mener er Trondheims beste hardware-butikk. Skulle hun få problemer med maskinen, tror jeg det er best om hun kan snakke med noen lokale, enn noen som holder til i Arendal (PS Data).

Lenke til kommentar
Takk for svar, dette var virkelig hjelpsomt. :)

Angående LCD skjerm tror jeg ikke det er aktuelt, pga. pris.

Ikke tro, vit! :p

Jenter er ofte mer opptatt av estetikk enn det gutter er, så det kan godt være hun har råd til en LCD-skjerm om alternativet er en skrivebordsplasspisende CRT. Det trenger jo ikke være en med DVI-støtte, så veldig dyrt blir det ikke. Starter på 2000,- for 15" og 2500,- for 17".

Lenke til kommentar

Hyggelig at dere tilbyr dere å bygge pcen, men kan liksom ikke bare sende en pc til flere tusenlapper, og satse på at alt går bra.. :)

Tror det blir til at jeg kjøper en pc i deler, og bygger den her oppe i Tromsø, så sender jeg den ned til Trondheim.

Lenke til kommentar

lagde nettopp dette oppsettet i en annen tråd her der budsjettet var 4000,-

så kan liksågreit hive det med her også.

her har du mitt forslag:

skjerm: Hansol 17" CRT 730ED TCO-99 DynaFlat

barebone: Asus T2-P Deluxe Silver/Black,S478 I865G,DDR,VGA,Lyd,LAN, Kortleser

prosessor: Intel Celeron 2.4 GHz Boxed PC400 Socket PGA478, 128KB cache

minne: DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

harddisk: Samsung SpinPoint P80 80GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM

cd-brenner: LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Hvit Intern Bulk

mus: Keytronic Optisk Mus, Sort/Sølv, PS/2

tastatur: Keytronic Multimedia Tastatur, Sort/Sølv, PS/2

sum totalt: 4413,- www.komplett.no

litt over budsjettet, men da får du i tillegg en ganske snerten barebone:

I247837.jpg

(kommer i sort og sølv også)

denne har integrert minnekortleser som er kjekt visst du har digitalkamera f.eks. :)

er tromsøværing som bor i trondheim, så jeg får vel hive meg på bølgen å tilby og bygge jeg også! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...