PelleP Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Jeg prøvde å brenne backupp av mine videofiler i går, men brenningen misslyktes. Jeg har Nero, versjon 6.3.1.25, NEC 3500 DL og brukte Verbatim plater 4x certified. ASUS A7N266-VM hovekort, 500 MB RAM og AMD duron 1,2 GHz CPU Jeg fylte platen helt, men brende med 2x hastighet for å bedre odsen. Er det noen som ut fra logfilen kan fortelle hva som gikk galt? Nero_Log.txt Endret 29. oktober 2004 av PelleP Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Sjekk DMA på IDE. En avinstallasjon og restart av Windows kan hjelpe om den har låst seg. Oppgrader til Nero 6.6 som støtter brenneren din Oppgrader firmware om du tør (fra rpc1.org) Nec er kresen på platekvalitet. Fjern alltid navn og serienummer fra logger, ellers stjeler jeg registreringen din Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Gjeldende overføringsmodus er Ultra DMAmodus på begge harddiskene og DVD-stasjonen. Jeg har oppdatert til Nero 6.6. Platene jeg bruker er medienes Rols Royse (iflg OC-Freak) Jeg akter ikke å oppdatere firm-ware foreløpig. Da er det vel ikke annet å gjøre enn å prøve igjen, men er det lurt å ikke fylle platen helt. De to filene som jeg vil brenne er på nøyaktig 4,5 GB, tilsammen, skal jeg "bante" dem litt? Fjern alltid navn og serienummer fra logger, ellers stjeler jeg registreringen din ..men det har jeg jo! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har det hovedkortet ditt nforce brikkesett? I så fall: avinstaller nforce IDE driveren og bruk kun Microsoft sin IDE driver og alt skal funke. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Microsoft er allerede driverleverandør til IDE-kanalen. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Da vet jeg sandelig ikke, de platene har alltid virket 100% for meg og brenneren er også god.... så ???? Mulig du bør prøve deg på en firmware oppgradering allikevel? Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg ofrer nok heller en plate til før jeg rissikerer brenneren. Dessuten har jeg jo hatt en vellykket brenning før - men det var ikke med Nero. Kanskje det ligger noe der? Nå har jeg jo også oppdatert til siste versjon av Nero siden sist jeg testet, kanskje det kan ha noe si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå