notnA Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Noen som har noen erfaringer med denne? Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jepp. Hadde den til 9800 pro kort. Blir tratervarmt og man trenger masse vifter i kabinettet for å kjøle den ned. Men om du skal sette den på det gf 4 kortet ditt.. aner jeg ikke om det blir for varmt eller ei..... Har ikke noe erfaring med gf 4. Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg har den på mitt 9200 kort Funker dritbra har ikke noen problemer med det Lenke til kommentar
notnA Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Takker for svar.. Noen som har temperaturer å komme med og? Btw: Synest den var litt drit å montere.. er nok bare meg da Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Meget bra kjøler, har den selv på min PowerColor Radeon 9800Pro. I tillegg har jeg ZM-OP1..Kan desverre ikke gi deg noen temperatur målinger, for kortet mitt har ikke temp måler.. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 når du spiller og kjører på maks, blir det fort en 50-70*C uten skikkelig vetliasjon i kabinettet. Jeg anbefaler det ikke men... Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 når du spiller og kjører på maks, blir det fort en 50-70*C uten skikkelig vetliasjon i kabinettet. Jeg anbefaler det ikke men... 50 grader er ikke så spess da men det er vel ikke så bare og ha den zalman greia hvis man overklokker Lenke til kommentar
Musty Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 har den på mitt 9800 Non-Pro sammen med en 12 db papst vifte. jeg har overklokket til pro hastighet, men kortet blir ikke spesiellt varmt.. Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg har den uten vifte så da blir det litt annerledes da Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 9200-kort trenger jo strengt tatt ikke vifte Har den, og den funker som rakkert på mitt 9600XT-kort! Lenke til kommentar
AccessDenied Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Hadde en eldre versjon av denne heatpipen på et 9700pro-kort. Kjøleren ble meget varm (noe som vel tilsier at den virket ), men man må ha brukbar luftgjennomstrømming i kabinettet for å bruke denne løsningen. Setter man i tillegg en større vifte til å blåse på kjøleren oppnår man gode temperaturer. Endret 30. oktober 2004 av AccessDenied Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) 9200-kort trenger jo strengt tatt ikke vifte Har den, og den funker som rakkert på mitt 9600XT-kort! Viften senket tempen på hele systemet mitt med 3-4*C! Noen bruker f.eks. papst vifte i stedet for orginal Zalman vifte, og hevder at dette er mere effektivt.. Endret 30. oktober 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Tror så absolutt at du bør gå til anskaffelse av Zalman Dual Heatpipe hvis du skal kjøle et så varmeutviklende skjermkort. Et annet alternativ er Polar Freezer som ser ut til å kunne være noe mer effektiv enn Zalman's modell (ikke på noen måte bekreftet!). Den sistnevnte kommer vissnok ikke med ramsinks, noe Zalman leverer med modellen sin. Både Microplex og 3DfxCool selger Zalman- kjøleren til samme pris, men Microplex er svindyre når det kommer til frakt. Polar Freezer selges kun av 3DfxCool. De har også enda et alternativ ved navnet Aero VideoMagic 101 som heller ikke ser så ille ut. Denne kan være svært bra hvis den klarer å frakte mesteparten av varmen fort nok vekk i fra GPU. Krever selvsagt av en har noen eksos-vifter og den kan dessverre påvirke kjølinga av CPU med mindre en bruker en av de nye modellene fra Lian-Li el. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå