Gå til innhold

Databutikken har de nye 90mm socket 939 på lager!

josteinsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva vil prisene havne på i Norske butikker.

Hva vil det koste meg ekstra ved å kjøpe fra databutikken?

I følge komplett vil prisen være ca lik tilsvarende verson for sokkel 754. Kan vel se ut som det stemmer med databutikken og itbutikkens priser også.

Koste deg ekstra i forhold til "norske" butikker?.... ingenting. fraktprisene fra den norkse avdelingen av itbutikken og databutikken er den samme som fra de vanlige "norske"

faktisk så kan det hende at databutikken er litt billgiere hvis du handler over 1500kr

Endret av josteinsen
Lenke til kommentar
Er disse no mye bedre en 130nm cpuene da?

3000+ klokker visstnok rett opp til 2.6GHz :)

Mm, og så var det snakk om at en AMD64 3000+ 90nm skulle yte like bra som en AMD64 3500+ på 130nm. Men hva yter da en 3500+ 90nm hvis du sammenligner den med en 130nm? FX-55? :p

En 3000+ på henholdsvis 90nm og 130nm har tilnærmet identisk ytelse. 90nm er kaldere og klokker bedre, det er der forskjellen ligger. I følge preview'en hos anandtech så toppet både 3000+ og 3500+ ut på 2.6GHz, eneste forskjellen var at 3500+ klarte det med litt mindre vcore.

Må si jeg er litt overrasket over hvor mye oppstyr det er rundt 90nm til AMD, får bare håpe de klokker så bra som de anandtech testet ;)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
C4STOR i Anandtech testen så brukte de vel boxed kjøleren. Med en Swiftech MCX6400-V og 92mm vifte bør nok de CPU'ene klare litt mer. Kanskje 2.7-2.8 Ghz. Lov å håpe iallefall :dribble:

Ja, men det gjenstår jo å se om denne testen hos Anandtech er representativ for 90nm. Det er kun en enkelt test. Men det er jo som du sier lov å håpe :) Personlig er jeg spent på hva en A64 mobile 90nm er god for :)

Lenke til kommentar
C4STOR i Anandtech testen så brukte de vel boxed kjøleren. Med en Swiftech MCX6400-V og 92mm vifte bør nok de CPU'ene klare litt mer. Kanskje 2.7-2.8 Ghz. Lov å håpe iallefall  :dribble:

Ja, men det gjenstår jo å se om denne testen hos Anandtech er representativ for 90nm. Det er kun en enkelt test. Men det er jo som du sier lov å håpe :) Personlig er jeg spent på hva en A64 mobile 90nm er god for :)

Sjekk linken til snorreh i den athlon64 @ 90nm i oktober? tråden, var masse erfaringer med folk som har den der. fleste gikk til 2.5 på luft.

Lenke til kommentar
Hadde meldt meg på en e-post liste for å få beskjed om når de skulle komme inn til databutikken, og da jeg fikk mailen sto det at de ikke hadde fått inn mange og at allerede var flere på ventelisten.

Ok. Jeg la inn en bestilling på en 3200, da jeg bestilte stod det på lager, og etter at jeg hadde sendt bestillinga stod det mangelvare, så kansje jeg fikk den siste :D

Er jo lov å håpe....

Men første posten min var vel egentli ment som en info om at det ikke var flere igjen (ifølge sidene dems)

*edit* skriveleif

Endret av ArchEnemY
Lenke til kommentar
har bestilt ceramique kjølepasta, silentboost k8, msi k8n neo2 og winchester 3000+ :D wewt

ceramique kjølepasta... er det bedre en disse AS3-5?

EDIT:

Jeg har en dårlig følelse av at 90nm snart vil bli priset en del høyere enn 130nm... marked og etterspørsel...

Så min magefølelse sier bestill nå selv om det er venteliste... Men kan ta feil :(

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
har bestilt ceramique kjølepasta, silentboost k8, msi k8n neo2 og winchester 3000+ :D wewt

EDIT:

Jeg har en dårlig følelse av at 90nm snart vil bli priset en del høyere enn 130nm... marked og etterspørsel...

Så min magefølelse sier bestill nå selv om det er venteliste... Men kan ta feil :(

har ikke _PEILING_ :D bare leste en post her en eller annen plass hvor en HW hax0r sa at 'han hadde hatt bedre resultater med ceramique enn AS 5' :tease:

Lenke til kommentar

EDIT:

De kommer jo ikke til å sette OPP prisene på 90nm... hvorfor i all verden ville AMD gjøre de nye CPU'ene mindre attraktive? De skal jo gå over til 90nm, antageligvis vil 130nm gå litt opp...

Lenke til kommentar

Snakker ikke om at AMD øker veiledende priser. Men det hender at når et nytt produkt blir veldig populært og det er vanskelig å fore etterspørselen så går prisen opp i butikkene. Mener å huske det samme skjedde med S754 når det var vanskelig å levere nok.

Men jeg håper selvf. det ikke skjer, for jeg må vente 1-3mnd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Med overgangen til 90 nm kan de jo produsere flere CPU's, og det at de produserer flere prosessorer per wafer gir dem jo lavere konstnader. Forenklet sett kan jo dette føre til at de setter ned prisene, eller beholder samme nivå og tjener mere!

Men så er kanskje ikke yielden så bra på disse førstegenerasjons 90 nm brikkene...

elif: refrase

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...