Stian_ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 jeg trenger et bildeformat som har transparent men ikke er gif. Det skal brukes til websiden min, men trenger flere farger enn gif støtter for eller så blir bilde taggete. bruker Adobe Photoshop... Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 PNG, men det er ikke støttet av Internet Explorer. Derfor står du igjen med, ja GIF Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 IE støtter PNG, men ikke fullt ut.. Den støtter ikke alfablending, og fargefilteret leger seg.. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 PNG er så vidt jeg vet eneste løsningen, men da IE ikke støtter alpha fullt ut (man må legge på et filter for å vise alpha-kanal), i tillegg til at IE legger på gammafilteret feil slik at bildene ofte ikke matcher fargene på resten av siden så anbefaler jeg deg ikke å bruke PNG med mindre du har et alternativ liggende for IE-brukere. Eller, om du har 99% Opera/Mozilla-brukere (en deilig drøm), så kan du trygt støtte deg til PNG med alpha-transparency. Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Tror heller jeg løser det på en annen måte da. Vil helst ha en side som støtter alle browserne og at det da ser likt ut. EDIT: Takker for hjelpen. Nå har jeg lært litt mer om png. Endret 29. oktober 2004 av Thurloc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå