Gå til innhold

AMD 64 og HK spørsmål

Scortech

Anbefalte innlegg

Må først understreke at jeg ikke har ikke noen peiling på AMD 64 CPU og HK.

Har vurdert en stund nå om jeg skal oppgradere/kjøpe AMD 64 CPU og HK som støtter AMD 64 CPU. men må jeg da også kjøpe Windows XP 64 edition da?

Eller kan jeg kjøre og bruke Windows Xp (vanlige XP) og kjøre alle typer spill og sånt?? (utenom dos spill da hehe)

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare til info: Spillene får bra ytelse i vanlige Windows XP (32bit) også. Men ikke på grunn av 64-bit støtten. Den gode ytelsen kommer først og fremst av den integrerte minnekontrolleren.

Windows XP 64bit er forresten heller ikke å få kjøpt ennå. Det er ikke helt ferdig utviklet. Kommer vist i løpet av første halvår 2005. (Hvis Microsoft greier å holde lovnadene denne gang). Når det først komme kan du forvente at alle de gamle spillene yter likt som før, men når det dukker opp 64-bit versjoner av spillene så kan du nok forvente rundt 20% ytelseøkning bare på grunn av 64bit støtten. Det er de ekstra registerene i 64bit-delen av prosessoren som står for det meste av den ytelseøkningen.

Når alt dette kommer så vil du altså få et raskere system bare ved å oppgradere Windows og programvaren.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...