Hagforce Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei! Jeg har ikke tilgang på adsl der jeg bor . Men nå ser jeg at tele2 har et fasttelefoni abb der du kan ringe til 49,- mnd til fasttelefon så lenge du vil 24/7. Noen som vet om en kan bruke internett over dette også? Har sdsl på jobb, hva om jeg setter opp en maskin der med isdn kort som proxy..... Håper det er noen som har peil på dette. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Hmm Leste litt mere på sia til tele2 og fant dette.... * Du betaler kun 49 kr per måned for å ringe ubegrenset til andre fasttelefoner i Norge. Femsifret nummer, 800-nummer, internett og datatrafikk, mobil- og utenlandssamtaler prises etter Tele2s øvrige standardpriser. Da er det vel ikke håp Regner med at de enkelt skiller ut datatrafikk? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 De bruker sikkert et filter som vet hvilke telefonnummere som er til alle de vanligste internettleverandørene. Hvis du har en helt ukjent internettleverandør så tror jeg det kan gå. F.eks om du har en server en eller annen plass i landet med fast internettforbindelse og et modem som kan ta i mot dine inngående samtaler. Da ringer du bare opp serveren via telefonlinja også formidles du ut på internett derfra. PS. Om du har denne muligheten så ikke logg deg på 24 timer i døgnet i tre måneder før du får første telefonregning og finner ut at de likevel har oppdaget at det er datatrafikk.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 De har systemer som finner ut hva som er datatrafikk og ikke. Er enkelt å skille datasignaler fra stemmer. Så nei, det er nok ikke håp uansett hvilken tilbyder du bruker. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Bahh Er det ingen tilbud for oss som ikke er under deknings området for adsl! Er ganske lei av å bli diskriminert Burde starte en folkeaksjon for adsl over hele landet, kreve det rett og slett, NÅ Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Du kan jo snakke mye da i allefall Det hadde smart om du hadde kunne ringt noen som har bredbånd som hadde tjeneste som hadde lest opp alt som hadde stått på de sidene du ville gått inn på.... Men men hadde ikke løst alle problemer nei Lenke til kommentar
skyline Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 hmm, det går ikke ann å sette opp en "link" ved å dial`e ett tlf nr til en kammerat el, altså modem til modem forbindelse, og at han kammeraten din deler sin bredbånds linje over forbindelsen? Er ikke dette mulig? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Dersom det er analogt modem så er det antagelig mulig. Med ISDN så er signaliseringen slik at du annonserer at du etablerer en dataforbindelse. Det er digitalt og det er derfor du får 64k uansett hvor bra/dårlig linja din og utstyret ditt er. Lenke til kommentar
chil Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hei Jeg selger den tjenesten, å nei altså det gjelder ikke ved internettbruk sorry mac! Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Men har du en kamerat som har adsl/sdsl/fastlinje, kan han bare sette opp et isdn kort i den pc'en og dele internett så ringer du han opp. Kan umulig være begrensninger på det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Som jeg sa tidligere, så vil systeme gjenkjenne datatrafikk, samme om det er sendt med analog eller ISDN linje. Om du ringer kameraeten din, så vil systemet allikevel se om det er datatrafikk eller stemmer som sendes mellom dere to. Så nei... det er uansett hvordan du vrir og vender på det, ingen mulighet til å gå rundt det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hei Jeg selger den tjenesten, å nei altså det gjelder ikke ved internettbruk sorry mac! Hei. Kanskje du kan fortelle oss hvordan systemet finner ut om det er internetttrafikk eller ikke? Skiller dere på internetttrafikk og BBS'er (som ikke er på internett) ? Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hmm.. Jeg har ei venninne som greide å surfe gratis på lørdagene med telenors "ring gratis til fasttelefon på lørdager"-tilbud, selv om dette ikke skulle gjelde internettbruk. Hun brukte Dagbladet sin start.no-tjeneste Der er det vel et vanlig Oslo-nummer eller noe som ringes opp... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg og en kompis vandra rundt i bygda og samla over 150 underksrifter fra folk som var interessert, og nå har jeg 2mbit. Man må bare vise en god del initsiativ, og være forbredt på å ofre rykte, blod, svette og tårer Som en annen frynsegode får jeg jo mange svart-jobber med å montere adsl for folk, da alle vet at jeg var med på å dra igang prosjektet, så de ringer bestandig meg! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Bahh Er det ingen tilbud for oss som ikke er under deknings området for adsl! Er ganske lei av å bli diskriminert Burde starte en folkeaksjon for adsl over hele landet, kreve det rett og slett, NÅ Utbygging av ADSL på telefonsentraler koster så vidt jeg vet mellom 80 000 og 190 000. Ta en liten aksjon med kommunen eller noe sånt for å få dem til å bestille på eget initiativ. Evenentuelt start kronerulling i nabolaget til dere har fått inn nok penger til å kontakte Telenor og si at dere vil betale for utbygging. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg og en kompis vandra rundt i bygda og samla over 150 underksrifter fra folk som var interessert, og nå har jeg 2mbit. Man må bare vise en god del initsiativ, og være forbredt på å ofre rykte, blod, svette og tårer Som en annen frynsegode får jeg jo mange svart-jobber med å montere adsl for folk, da alle vet at jeg var med på å dra igang prosjektet, så de ringer bestandig meg! Glimrende tiltak DJ-JK. Hadde jeg bodd i en bygd uten ADSL ville jeg nok funnet på noe slik jeg også i desperasjon. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det funker godt med initiativ. Her i bygda kontaktet vi en lokal leverandør og fikk beskjed om hvor mange interesserte vi måtte få tak i, så satte et par tre stykker i gang med å samle folk. Nå sitter jeg glad og fornøyd med 1mbit linje, dog med begrensning det er kjipt det Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Kan du ikkje få hesbynett eller noe annet trådløse greier da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå