petro_vitallini Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 og det går så dårlig at det er ikke morsomt en gang!!! Redd en pc og aksesspunkt fra ett ublidt møte med veggen!!! Ok status er som følger: Jeg har fått konfigurert ap`et med ssid og wepkryptering. Jeg får kontakt med 2 bærbare pcer som har trådløse nettverkskort. Har fått en router fra nextgentel og det funker som det skal. Nuvel, jeg har ett topcom aksesspunkt, som er det billigste jeg fant(er fattig student og drikker for mye). Problemet er at jeg ikke får til å dele internett over det trådløse nettverket og jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. aksesspunktet er koblet til routeren og det er det. Ett par spørsmål: Er det viktig å bruke fast ip adresse eller går det greit å kjøre med automatisk tildeling? Hva er viktig å huske på dersom jeg bruker fast ip? Skal kabelen fra routeren til aksesspunktet være cross-over eller en helt vanlig kabel? I og med at det er kontakt mellom aksesspunktet og klientene, er det noe jeg er nødt til å konfigurere i windows f.eks sett opp ett hjemmenettverk osvosv? takker for alle mulige svar. Nå går jeg og tar meg 5 minutter. Jeg er bitter og sur. sneiks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå