CHB3 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ja hva trenger jeg til og se pc skjermen på tvn? Har et 9600xt kort. Hvilken kabler må jeg ha og slikt? Jeg er takknemlig for svar. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 en kabel der den ene siden er scart eller S-video hvis du har det på tven og den andre siden S-video! Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) en s-video kabel tipper jeg, også kabel fra pc til anlegg eller tv for å få lyd. s-video kabel ser slik ut: har ikke tv'n din s-video inngang trenger du nok en scart overgang. den ser slik ut: har ikke tv'n din støtte for s-video kan det hende du får sort/hvitt bildet. da blir du nødt og modifisere scart overgangen for og få farge. sånn her: åpne scart overgangen, finn pinn 15 og pin 20. koble pin 15 sammen med pin 20 i scart-kontakten, sett sammen scart overgangen igjen og voila - verden er i farger igjen edit: ja du kan få tak i kabel som har s-video til scart. den ser slik ut: men jeg liker ikke å bruke disse ettersom de ofte er vanskeligere og modifisere synes jeg.. tv'n min støtter ikke s-video! Endret 29. oktober 2004 av phax Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Si fra om du ikke finner noen... kjøper av en eller annen grunn allltid nye slike kabler, da de har en tendens til å bli borte mellom hver gang jeg kobler opp tvn.. Fant 5 stykk s-video kabler, og 4 slike scart-overganger i går kveld. Lenke til kommentar
CHB3 Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Si fra om du ikke finner noen... kjøper av en eller annen grunn allltid nye slike kabler, da de har en tendens til å bli borte mellom hver gang jeg kobler opp tvn.. Fant 5 stykk s-video kabler, og 4 slike scart-overganger i går kveld. Nettopp finn ingen slike kabler har leita hele byen rundt. Hvilken nettbutikk selger dem. Tvn min har ikke s-video inngang så jeg må velge en med scart innrigert i kabeln eller en scart overgang hva er best? Jeg kjøper gjerne brukt vist noen har liggende Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 scart overgang er best synes nå jeg, gir deg mer frihet. ta og pm Zl8, kanskje han er villig til og selge noen for en billig krone. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 du kan bruke den litte Gule pluggen som følgte med kortet for overgange mellom S-video og compositt signal. Kjøp en Scart overgang og en vanlig signal kabel so er du klar Lenke til kommentar
CHB3 Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Noen som har en link til en handlevogn eller no?? Endret 30. oktober 2004 av CHB3 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 s-video kabel ser slik ut: Jeg bruker ikke den. Jeg bruker en slik med gule plugger som kan plugges i den ene på den scart-overgangen du viste... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Clas Ohlson har det du trenger her og her. Biltema tilsvarende her. Husk bare at du også får med deg lydkabel. Du bør også være rimlig sikker på om TV'n din støtter s-video om du kjøper s-video-kabel. Ellers velger du en komposittkabel, eller en s-videokabel med s-video til kompositt-adapter. Det er liten forskjell i bildekvalitet når signalkilden er den samme, spesielt hvis det er snakk om filmer i divx-format. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg bruker ikke den. Jeg bruker en slik med gule plugger som kan plugges i den ene på den scart-overgangen du viste... jepp det kan du og, men jeg liker og bruke det som gir best kvalitet da.. (ikkeatdetbetyrsåmyeformegogdenmøkkatv'nmin.) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Si fra om du ikke finner noen... kjøper av en eller annen grunn allltid nye slike kabler, da de har en tendens til å bli borte mellom hver gang jeg kobler opp tvn.. Fant 5 stykk s-video kabler, og 4 slike scart-overganger i går kveld. Nettopp finn ingen slike kabler har leita hele byen rundt. Hvilken nettbutikk selger dem. Tvn min har ikke s-video inngang så jeg må velge en med scart innrigert i kabeln eller en scart overgang hva er best? Jeg kjøper gjerne brukt vist noen har liggende Hvor bor du egentlig...? En by uten butikker som har s-videokabler...? Slike kabler finnes vanligvis i alle butikker som selger TV-er og PC-utstyr. Skulle en være utsolgt, så har sikkert neste butikk. Hvis TV ikke har s-videoinngang er det store muligheter for at den ikke støtter s-video på scart. Har du sjekket dette? (Evnt. hva slags TV har du?) Hvis den ikke støtter s-video, trenger du en adapterløsning for å få kompositt-signal (som andre også har foreslått). Lenke til kommentar
CHB3 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Si fra om du ikke finner noen... kjøper av en eller annen grunn allltid nye slike kabler, da de har en tendens til å bli borte mellom hver gang jeg kobler opp tvn.. Fant 5 stykk s-video kabler, og 4 slike scart-overganger i går kveld. Nettopp finn ingen slike kabler har leita hele byen rundt. Hvilken nettbutikk selger dem. Tvn min har ikke s-video inngang så jeg må velge en med scart innrigert i kabeln eller en scart overgang hva er best? Jeg kjøper gjerne brukt vist noen har liggende Hvor bor du egentlig...? En by uten butikker som har s-videokabler...? Slike kabler finnes vanligvis i alle butikker som selger TV-er og PC-utstyr. Skulle en være utsolgt, så har sikkert neste butikk. Hvis TV ikke har s-videoinngang er det store muligheter for at den ikke støtter s-video på scart. Har du sjekket dette? (Evnt. hva slags TV har du?) Hvis den ikke støtter s-video, trenger du en adapterløsning for å få kompositt-signal (som andre også har foreslått). Det er en liten by:tease: Ok skal vi se Kabel og en Adapter fra s-video til scart. Er det bra? Endret 31. oktober 2004 av CHB3 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Ok skal vi se Kabel og en Adapter fra s-video til scart. Er det bra? Ja, hvis TV støtter s-video. Hvis den ikke støtter s-video blir det svart/hvitt. Da bør du velge denne kabelen og denne scartadapteren. Hvis du vil ha alle kombinasjonsmuligheter kan du kjøpe s-videokabelen + komposittadapter + en annen scartadapter. Endret 31. oktober 2004 av Mr D Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ikke glem lydkabelen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ja, han trenger vel kanskje den også. Men han spurte opprinnelig om: hva trenger jeg til og se pc skjermen på tvn? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Når man i utgangspunktet ikke vet hvilke kabler man trenger, og hvilket bruk PC til TV kabler blir brukt til, så forutsetter jeg at han trenger de kablene 99,9 % av oss andre bruker. Trenger han ikke lydkabelen, så er det ingen krise. Trenger han den, og ikke får den med seg, så er det værre. Har til og med sett de som tror at s-videokabelen også overfører lyd. Om han har tenkt å bruke kabelen for å kjøre Windows på TV'n, så blir kvaliteten så elendig at han trolig kan la være å kjøpe kabel. Synes derfor det er bedre å nevne den, slik at den kan velges bort. Det er bare slik jeg tenker når noen spør om råd. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Kan du gå litt nærmare inn på den modifiserings-delen phax? Har ein tv som ikkje støtter s-video og har til no brukt gul kontakt frå skjermkort til scart-adapter som du nevnte i tv'en. Korleis kobler eg pin 15 sammen med pin 20? Skal dei fysisk røre kvarandre? Mvh Espen Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvis den ikke støtter s-video blir det svart/hvitt. Hmmm...etter min erfaring duger det fint å sette til Composite video-out i TV Settings (Forceware). Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvis den ikke støtter s-video blir det svart/hvitt. Hmmm...etter min erfaring duger det fint å sette til Composite video-out i TV Settings (Forceware). Hvis du har GeForce-kort: Ja. Men han som spør har ATI-kort og disse kortene har ikke den muligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå