Ozzi Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg har ødelagt mine Koss høretelefoner. De brakk, mens jeg hadde de i sekken. Er det på noen måte mulig atd ette blir dekket av garantien. Kan jeg få nye? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Stikk innom nærmeste butikk som forhandler Koss, så fikser de det på garantien. Null problem, som regel. Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Veit ikke om noen slike butikker. det nærmeste er El-Kjøp men tror du de fikser det når jeg kjøpte det på Komplett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Veit ikke om noen slike butikker. det nærmeste er El-Kjøp men tror du de fikser det når jeg kjøpte det på Komplett? Ja, det spiller ingen rolle hvor du har kjøpt hodetelefonene. Du skal heller ikke trenge kvittering. Endret 31. oktober 2004 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Veit ikke om noen slike butikker. det nærmeste er El-Kjøp men tror du de fikser det når jeg kjøpte det på Komplett? Ja, det spiller ingen rolle hvor du har kjøpt hodetelefonene. Du skal heller ikke trenge kvittering. tviler på at det er slik. Tror ikke elkjøp uten videre tar imot hodetelefoner de ikke har solgt. For den saks skyld, kan ikke huske om elkjøp en gang har koss Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 tviler på at det er slik. Tror ikke elkjøp uten videre tar imot hodetelefoner de ikke har solgt. For den saks skyld, kan ikke huske om elkjøp en gang har koss Hvis de forhandler Koss (PortaPro), skal de ta imot. Når jeg skulle fikse mine, gikk det helt fint å bytte de på et annet sted enn der dem ble kjøpt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Dei må ta imot, og dessutan er det ikkje Elkjøp som har garantien, men Koss, så kven som betaler, det får Elkjøp krangle med Koss om, ikkje kunden. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Interessant! Jeg har et par Koss UR40 som er delvis ødelagt. De er kjøpt på Akers Mic som er konk nå, da kan jeg altså levere de inn hos en annen Koss-forhandler? Dere sier at man ikke trenger kvittering, men man må vel ha et bevis for at de er kjøpt innenfor garantitiden? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Her var det mange tvilsomme påstander. Alle reklamasjoner og garantikrav skal i utgangspunktet rettes mot selger (der du har kjøpt varen). Hvem går f. eks. til Expert for garantireparasjon på TV-en som ble kjøpt på Elkjøp???? Tidligere var det noen forhandlere som ytet en service med å hjelpe "andre butikkers" Koss-kunder. Dette er hverken importør eller flertallet av butikker interessert i lenger bl.a. p.g.a. parallellimport. Den offisielle norske importøren vil ikke dekke garanti på varer som de ikke selv har importert og solgt videre. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Her var det mange tvilsomme påstander.Alle reklamasjoner og garantikrav skal i utgangspunktet rettes mot selger (der du har kjøpt varen). Akkurat ja.. Hvordan blir det da i mitt tilfelle, da selger er konkurs? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Her var det mange tvilsomme påstander.Alle reklamasjoner og garantikrav skal i utgangspunktet rettes mot selger (der du har kjøpt varen). Akkurat ja.. Hvordan blir det da i mitt tilfelle, da selger er konkurs? Jeg husker ikke navnet på verkstedet som reparer for Koss, men du kan jo prøve å ta kontakt med importør: Tura Scandinavia Postboks 150 Oppsal 0621 Oslo Tlf 22 62 74 90 [email protected] Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 men man må vel ha et bevis for at de er kjøpt innenfor garantitiden? Koss gir livstidsgaranti Og du skal ikke trenge kvittering nei. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg husker ikke navnet på verkstedet som reparer for Koss, men du kan jo prøve å ta kontakt med importør: Takk, skal sende dem en mail. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Koss gir livstidsgaranti Og du skal ikke trenge kvittering nei. Jo du trenger kvittering hvis butikkene følger vanlige rutiner. - Det er ikke garanti på tyvgods..... - Importør vil ikke dekke garanti på parallellimport. - Det er stor mulighet for at butikken du oppsøker sier at de kun håndterer det de selv har solgt, og da er det veldig greit å kunne dokumentere hvor de er kjøpt. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ok, la meg rette på det da. JEG trengte ikke kvittering. (Har byttet 2 x PortaPro og 1 x The Plug uten kvittering. Mine A-250 holder stand enda, men ser frem til å bytte dem også en dag. Jeg elsker livstidsgaranti.) Andre folk kan trenge kvittering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Da får jeg også rette opp: etter hva jeg erfarer, trengs ikke kvittering. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 tviler på at det er slik. Tror ikke elkjøp uten videre tar imot hodetelefoner de ikke har solgt. For den saks skyld, kan ikke huske om elkjøp en gang har koss Hvis de forhandler Koss (PortaPro), skal de ta imot. Når jeg skulle fikse mine, gikk det helt fint å bytte de på et annet sted enn der dem ble kjøpt. Nå har ikke jeg lest hele tråden, men du tar feil. Bare "sertifiserte" Koss forhandlere får ta inn Koss'ene til rep. Så det er mange sjapper som ikke tar dem inn selv om de selger dem. Hifiklubben tar dem iallefall inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå