Gå til innhold

Klokking av Sapphire X800 Pro VIVO

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle teste å klokke mitt kort før jeg flasha det til XT PE.

Skal bruke Powerstrip!

Lurer på et par ting:

Har skjermen noe å si når du klokker, for har en gammel CRT skjerm som jeg bruker nå, og når jeg har 460/480 så begynner det å flimre på skjermen,l hva er galt?

en ting til: hvordan går man fram? hvor mange mhz om gangen?, og om man klokker både minnet og GPUen samtidig eller bare en om gangen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første: Bruk ATi Tool istede for Powerstrip (Min mening i allefall)

Og for det andre: Jeg anbefaler deg å kjøpe bedre kjøling til korte ditt da stock kjølingen ikke er mye å skryte av (ATI silencer 4)

For det tredje: Flash bare korte ditt til XT PE for å åpne opp de siste pipsa og flash tilbake til PRO da korte ditt kjører mye mere stabilt da (Du får nogenlunde samme ytelse)

Svar på ditt spørsmål om skjerm: Prøv en annen skjerm vist du har å se om det samme skjer på den.

P.S. Jeg kjører mitt kort med 16 pipes (PRO) på 530/580 stabilt med ATI silencer 4.

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar

okei, men hva ligger tempen din på load?

men har et problem angående ATI tool, og det er at når jeg skal innstallere det og man skal velge skjermkort, så velger jeg det jeg har, men når jeg trykker ok så kommer det at det ikke finner det??

hva er det for noe?

Edit: ser på specs dine at vi får det samme i så å si alle tester untatt 03 der du får 1500 poeng mere, så spørsmålet ,mitt er om det er verdt å prøve å klokke det når det yter like bra?

ser foresten at jeg får 3 fps mere i timedemo i doom3!

Endret av king_pedersen
Lenke til kommentar
okei, men hva ligger tempen din på load?

men har et problem angående ATI tool, og det er at når jeg skal innstallere det og man skal velge skjermkort, så velger jeg det jeg har, men når jeg trykker ok så kommer det at det ikke finner det??

hva er det for noe?

57 load.

Åsen versjon av ATi Tool har du?

Lenke til kommentar
Edit: ser på specs dine at vi får det samme i så å si alle tester untatt 03 der du får 1500 poeng mere, så spørsmålet ,mitt er om det er verdt å prøve å klokke det når det yter like bra?

ser foresten at jeg får 3 fps mere i timedemo i doom3!

Det er verdt det. Du øker i ytelse fra 12 til 16 pipes Garantert :thumbup:

Lenke til kommentar
holdte på å sånn at ati tool klokket selv, men så svartna skjermen, hva er galt? skjermen funker når jeg starter på nytt!

Gå på Settings -> Temperature Monitor -> og hukk av for "Show only GPU temperature"

Og gå på Settings -> Fan Control -> Fixed percentage 100%

P.S. Dette gjør du for å se hva tempen ligger på.

Lenke til kommentar
glem det, fant det! men uansett, anbefaler du å flashe før jeg klokker?

Ja det gjør jeg. Men først og frems så anbefaler jeg deg å kjøpe ATI silencer 4 før du gjør noe som helst. Den koster ikke all-verdens.

Lenke til kommentar
her et spm til!

det står finn max core og max mem, hva må/burde jeg finne MAX på først?

Du behøver ikke å bruke den funksjonen (Pcer har en tendens til å klikke. I allefall min) Du bare setter opp core/mem litt og litt frem til du finner en verdi som funker greit (Foreksempel litt under mine verdier)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...