Gå til innhold

Høyttaler problemer... Kun 2 av 4 i winamp


Anbefalte innlegg

Sitter på et Creative Inspire 5300 anlegg, men har i winamp og DBpowerAMP kun lyd i 2 av høyttalerne. I windows media player, derimot har jeg lyd i 4 høyttalere (alt dette på mp3-filer) som vel er det jeg skal ha... Har forstått det slik at senter-høyttaleren kun er aktiv ved DVD-avspilling og lignende med 5.1 surround lyd. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får lyd på 4 høytalere i winamp... Mener bestemt at jeg har hatt det tidligere. Noen som har vært utsatt for lignende og funnet en løsning på det?

 

[ Denne Melding var redigert av: Teddy KGB på 2002-05-22 21:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-22 21:37, Teddy KGB skrev:

Sitter på et Creative Inspire 5300 anlegg, men har i winamp og DBpowerAMP kun lyd i 2 av høyttalerne. I windows media player, derimot har jeg lyd i 4 høyttalere (alt dette på mp3-filer) som vel er det jeg skal ha... Har forstått det slik at senter-høyttaleren kun er aktiv ved DVD-avspilling og lignende med 5.1 surround lyd. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får lyd på 4 høytalere i winamp... Mener bestemt at jeg har hatt det tidligere. Noen som har vært utsatt for lignende og funnet en løsning på det?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Teddy KGB på 2002-05-22 21:38 ]</font>


om du har creative sitt lydkort,om du har d må du inn på creative audioHQ.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 22:03, Kjetil Lura skrev:


om du har creative sitt lydkort,om du har d må du inn på creative audioHQ.

Kjetil



 

Tull og tøys... jeg har kasta den cden for mange formateringer siden... Jeg bruker orginial driverne til Windows Xp...

 

NP for meg.. Live 5.1 og DTT2200

Lenke til kommentar

Problemet ligger ikke i creatives drivere, i og med at jeg har lyd i 4 høyttalere i windows media player... BÅDE winamp v2.78c, og DBpowerAMP spiller på kun de to front høyttalerne. Skal lete etter plugins på winamp.com. Sier fra hvis jeg løser problemet. Lyd i 5 høyttalere på vanlig mp3? Hmmm...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 22:07, Teddy KGB skrev:

Problemet ligger ikke i creatives drivere, i og med at jeg har lyd i 4 høyttalere i windows media player... BÅDE winamp v2.78c, og DBpowerAMP spiller på kun de to front høyttalerne. Skal lete etter plugins på winamp.com. Sier fra hvis jeg løser problemet. Lyd i 5 høyttalere på vanlig mp3? Hmmm...


 

Men hvorfor funker det hos meg da? Jeg har Winamp 2.8 uten plugin og lyd i 4 høytalere...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor det ikke funker hos meg... Det er det jeg spør om.. Det HAR virket hos meg, men virker ikke lenger. Hos deg virker vel alt som det skal, I guess... Både windows media player, og alle mine software DVD spillere spiller på alle høyttalerne de skal, men i winamp og DBpowerAMP har altså de to bak falt ut. Fant ikke noen plugins på winamp.com som skulle fikse dette. (Logisk da dette tidligere har virket, og sikkert ikke skal være noe problem)...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 22:05, DeejPhant skrev:

Quote:


Den 2002-05-22 22:03, Kjetil Lura skrev:


om du har creative sitt lydkort,om du har d må du inn på creative audioHQ.

Kjetil



 

Tull og tøys... jeg har kasta den cden for mange formateringer siden... Jeg bruker orginial driverne til Windows Xp...

 

NP for meg.. Live 5.1 og DTT2200

 

Deejphant d er ikke sikkert Teddy KGB har kastet cden, eg spurte ikke hva du har gjort,men d samme problemet har eg etter eg har instalert xp og vinamp,har versjon 2.80a.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 22:31, Kjetil Lura skrev:

Quote:


Den 2002-05-22 22:05, DeejPhant skrev:

Quote:


Den 2002-05-22 22:03, Kjetil Lura skrev:


om du har creative sitt lydkort,om du har d må du inn på creative audioHQ.

Kjetil



 

Tull og tøys... jeg har kasta den cden for mange formateringer siden... Jeg bruker orginial driverne til Windows Xp...

 

NP for meg.. Live 5.1 og DTT2200

 

Deejphant d er ikke sikkert Teddy KGB har kastet cden, eg spurte ikke hva du har gjort,men d samme problemet har eg etter eg har instalert xp og vinamp,har versjon 2.80a.

Kjetil

 

Næmen du... når det funker hos meg.. hvorfor ikke bare ta og gjøre det samme som meg da?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 22:37, Avidi skrev:

Det er jo bare Å gå inn på Kontrollpanel/lyder og lydenheter/avansert <--- !!


så velger du kvadrofoni høyttalere.. så skal alt funke fett (kanskje du må installere driverene)!


:smile:



 

Hadde han fått lyd i 4 høytalere i Media Player hvis den innstillingen var stilit til 2 ?

HÆ?

 

Begynn igjen hele tråden før du poster

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 22:41, Teddy KGB skrev:

Som sagt : DET HAR FUNKET HER OGSÅ! "Bare gjør som meg", du har da ikke gjort noenting? Det bare virker? Og sånn VAR det her også. Deej, har hørt hva du har å komme med, og takker for dine forslag.


 

Aner litt negative vibber her...

 

Regner med at du har prøvd å reinstallere Winamp..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 22:41, Teddy KGB skrev:

Som sagt : DET HAR FUNKET HER OGSÅ! "Bare gjør som meg", du har da ikke gjort noenting? Det bare virker? Og sånn VAR det her også. Deej, har hørt hva du har å komme med, og takker for dine forslag.


 

Du har da tydligvis gjort noe da...

Det skulle vært en "rollback" funskjon på det brukern gjør..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...