Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ang. 3Com ruter

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøvd å sette opp et trådløst nettverk, men forgjeves. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal gjøres.

Jeg har kjøpt dette produktet fra 3Com . Har fulgt bruksanvisningen, men får ikke til å gå på trådløst internett.

Dette har jeg fra før:

1 stasjonær pc, Fujitsu-Siemens Scaleo 600 (hit går en kablet ledning fra modem)

1 bærbar pc, Fujitsu-Siemens Amilo Pro V2000 (det er fra denne maskinen jeg prøver å komme på trådløst internett)

1 bredbåndlinje, levert av Canal Digital, hastighet 1250/1250 kbps og 1 modem.

1 ruter, 3Com 54 mbps, 802.11g

Jeg håper dere kan gi meg en detaljert beskrivelse av oppsett; jeg har ikke noe peiling på dette. :(

NB! Lurte på en ting: Hva er mac filtrering?

Takker for alle svar. :thumbup:

Endret av T-mac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Du har MAC kryptering aktivert? Hvis du har det så går du inn i WLAN programmet på bærbaren og sett den til søk eller noe. Og så går du inn i routeren sin konfigrasjon (Skriv Http://192.168.1.1 i run) og så går du på Wireless Settings > Connection Control > Add . Nå skal du få opp en ny mac addresse vindet til venstre. Trykk Add.

Gå inn på den bærbare og søk etter nettverket ditt og kobl til.

Nå skal du ha internett!

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har samme ruteren, og den fungerte på det trådløse med en gang jeg satt i stikkkontakten. Da er jo selfølgelig nettet helt åpent, noe som jeg da endret etterpå.

Har du fiklet noe med innstillingene til det den trådløse delen på ruteren. Jeg ville prøvd med å resette ruteren, siden den skal fungere fint med standardinnstillinger. Du må bare logge på ruteren en gang, for å velge land slik at den bruker riktig kanal på trådløsdelen. Resten kan bare stå med standard innstillinger.

Hvis det da ikke virker må det være innstillingene på pc`en det er noe galt med.

mac-filtrering betyr at du kan stenge ute eller kun tillate kontakt fra noen pc `er. Det mest hensiktmessige ville være å kun tillate at din maskin har tilgang til det trådløse nettet, men du bør ikke gjøre noe her før du har fått kontakt mens nettet er helt åpent.

Endret av kjakangund
Lenke til kommentar

(se bilde)

1. Brukernavnet ditt som du brukte til å koble opp internett med

2. Passordet som du brukte til å koble opp internett med

Prøv dette og se om det virker...

Sikker på at du har WLAN kort i bærbaren og at du har installert programvaren?

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar

Hei!

Vær så snill, kan noen gi meg en detaljert beskrivelse av hvordan instillingene skal settes, punkt for punkt fra begynnelsen av?

Jeg er veldig takknemlig om noen kunne hjelpe.

Takker for alle svar. :)

Endret av T-mac1
Lenke til kommentar
Hei!

Vær så snill, kan noen gi meg en detaljert beskrivelse av hvordan instillingene skal settes, punkt for punkt fra begynnelsen av?

Jeg er veldig takknemlig om noen kunne hjelpe.

Takker for alle svar. :)

har du aktivert trådløst betverk i router konfig. da?

3personer som har prøvd å forklare hvordan du gjør det. Men har du gått in på router options og "skrudd" det på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...