KjellV Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Først vil jeg bare si at jeg er ikke helt sikker på om denne skal inn her under hovedkort eller der optiske drev hører hjemme men slenger den inn her så får dere prøve å læ være å flame meg. Problemet er at en kamerat har kjøpt seg en Nec 3500 DVD-brenner. Denne har jeg installert for han, men når man starter opp maskinen støter man på problemer. DVDROMen som står i maskinen er secondary master mens brenneren er secondary slave. Når man slår på maskinen kommer det følgende beskjed på skjermen: "Sec Slave Drive - ATAPI Incompatible. Press F1 to resume". Har prøvd å bytte mellom master, slave og cable select uten å lykkes. Har også prøvd med en ny kabel, også dette uten hell. Skal forsøke med ny BIOS, men maskinen står hos han så dette skjer ikke med en gang. Noen som har noen anelse om hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hmm..merkelig problem du har. Som regel så er det best og ha brenneren som master. har du prøvd med og bare kople på brenneren og omvendt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Msi Kt3 er blitt rimelig gammelt da.. Sjekk om bios oppgradering er tilgjengelig , ...eller planlegg hoved oppgredring snart. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) sjekk Bios-omtale KT3 f.eks. sett master øverst på ide-kabel og slave på neste (hvis farget skal blå-kontakten på hk). Beklager hvis tipsa er selvsagt, men ett sted må man begynne Endret 29. oktober 2004 av tjaa Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Akkurat returnert fra kameraten nå og har følgende rapport å avlegge: Brenneren fungerer fint når det er bare den som er tilkoblet, og DVD-ROMen fungerer fint når det bare er den som er koblet til. Ting jeg har prøvd for å få det til å fungere: Sette brenner som Master og DVD-ROM som slave Sette DVD-ROM som master og brenner som slave Cable select Oppdatert BIOS og prøvd alt ovenfor en gang til Prøvd alle mulige innstillinger for Secondary Master og Slave i BIOS DVD-ROMen er en Samsung SD-612S hvis noen lurer. Hvis det er noen som kommer på noe genialt så vær snill og del det med meg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Genialt ! Gjør som meg . Bruk dvd brenneren til alt . Trenger bare den , ingen vits å ha den gamle dvd-rommen installert. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Er meget praktisk med to drev. F.eks. når man kopierer en plate, eller at platen til spillet man spiller hver eneste dag kan ligge i DVD-ROMen og så bruker man brenneren til resten Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har aldri savnet det siden jeg byttet ut to drev (dvd-rom+cdrw) med en (dvdrw). Kan ikke påstå at det er så "meget" praktisk . Slipper å rote med hvilken stasjon spill er installert fra også . Lenke til kommentar
Chief Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Dette er et oldtidsargument. Har ikke noe å si vilke drev du installerer fra nå lenger. Å ha f.eks. en Cd brenner og en cd-rom er jeg enig i at ikke er noe vits. Men å kopiere fra DVD til DVD vil ta noe lenger tid om dette må gå via HDD. Da kan det være interessant med 2 drev. -Chief Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det har kansje noe med bus-hastigheten på DVD brenneren å gjøre. Sjekk ut denne linken:MSI Forum Lenke til kommentar
Chief Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hva er busshastigheten på en NEC 3500? Har ikke noe å si med mindre den er over ATA-33, da må man huske å bruke en ATA100 kabel. Om det er det som gjør det ville det jo ikke fungere når den står alene på kabelen heller. -Chief- Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Alle brenneprogram jeg kjenner til idag kopierer cd'er via HD buffer alikevel for å oppnå minst mulig feilbrenning. Copy on the Fly eksisterer nærmest ikke lenger.Hvilket gjør leser+brenner overkill . Hvis man ikke installere no-cd crack spiller det en rolle om orginal cden ligger i D: eller E: (hvis det er stasjons bokstavene til ens to drev). Den må jo ligge i den som ble brukt ved installasjonen . Ellers må man inn i registry å endre "install path" . Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg vil tippe at den dvd-rom'en er så gammel at den ikke støtter ata 100++. Det samme problemet opplever man dersom man kobler en gammel disk sammen med en ata 100 / 133 disk. De kan ikke kjøres sammen (samme ide kanal). Der i mot kan man kjøre dem hver for seg. Prøv derfor med en nyere dvd-rom så er jeg rimelig sikker på at det bør fungere. Prøv med din dvd-rom hos kameraten din (dersom den er nyere). Koster ikke mye å kjøpe seg en ny. ca 300 kr. Kjøp på el-kjøp, eller andre steder hvor du kan levere tilbake dersom det ikke fungerer. X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå