Gå til innhold

Er dette en bra laptop?

Th0mas

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en laptop, siden jeg drar til USA om en stund. Den skal brukes til skole, spill, film, surfing og musikk. Kanskje også noe photoshop. Da hadde det vært greit med en støysvak skrivebordserstatter. Det at den ikke bør koste over 15.000 kr gjør det enda litt vanskeligere. Noen som har erfaringer med denne? Laptop

Den er litt tung da, 3600 KG! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke vente til du drar til USA med å kjøpe. De har jo et lavere momsnivå, lavere kostnadsnivå og hardere konkurranse. Dvs. då kan spare en god del på å kjøpe der i forhold til her.

PS. Sats for all del på noe med enten Pentium-M eller Athlon64 Mobile. (Ikke Pentium4, Pentium4M, Celeron, CeleronM, eller AthlonXP). De to alternativene jeg nevnte har begge god ytelse OG lavt strømforbruk. Lavt strømforbruk betyr lite behov for vifter og kan dermed nøye seg med en stillegående kjøling. Lavt strømforbruk betyr også at PC'n ikke trenger så stort batteri for å vare lenge. Det betyr igjen lav vekt.

Skole, surfing, og film klarer alle bærbare fint.

Til musikk bør du passe på å få et godt lydkort. Enten innebygget, eller i form av PCcard eller USB.

Til spilling bør du passe på at PC'n har et godt skjermkort. Radeon 9700 Mobile 128MB eller Radeon 9800 Mobile 128MB eller Nvidias Geforce 6600 Go! er vel noe av det råeste man får på den fronten. Pass på å finn en PC med ett av disse så kan du nok spille med rimelig grei ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...