Gå til innhold

Vurderer UPS for dualrig, hva anbefales?

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har strømmen vært meget ujevn i leiligheten. LOS var innom og monterte en måler. Jeg har derfor jobbet med laptop i ny og ne, som forøvrig klarer seg ganske greit uten strøm :)

En UPS har lenge vært planlagt, men jeg er veldig usikker på hva som anbefales og trengs! Offline = billigst, online = dyrest (alkalisk forbindelse?) og line interactive = midt imellom? Jeg er som sagt helt ny på dette :)

Jeg ønsker hovedsaklig å beskytte meg mot korte strømblink (1s varighet), og trenger f.eks. neppe lynvern da maskinen trolig for lengst vil være dradd ut av støpselet. Men det må selvsagt være stabilt, og har ingen problemer med å betale 3-4000kr. Den bør takle hurtige avbrudd (<1s, "strømblink"), ujevnheter på linjen, og f.eks. dersom sikringen ryker i leiligheten.

Utstyret som primært ønskes beskyttet er følgende: Et AMD 2xMP2200 dualrig + 9700PRO (180W alene) med 5 disker+++ (500W PSU, rundt om 320W belastning maks på utstyr målt med et såkalt strømstikk med digital måler), ruter, 2 USB disker, 2x19" LCD. Ønsker dessuten USB tilkobling, slik at maskinen automatisk kan skrus av (hibernate/shutdown) dersom strømmen er gått eller batteriet nærmer seg f.eks. 10%. Strengt talt, samme virkning som på laptop.

Jeg trenger som sagt ikke lengre enn 5 minutter, da strømmen oftest ryker når jeg faktisk er tilstede. 5 minutter vil gi meg tid til å ta en kontrollert shutdown/hibernate, eller eventuelt skifte sikring dersom en varmeovn for mye blir skrudd på nå i kulden :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...