Gå til innhold

amdXP 2400+ overklokking spørsmål

Anbefalte innlegg

har tenkt å få opp farta på cpuen min til 2.2 eller 2.3. men i biosen er det berre 3 instillingar.

100.133.166.

bemerkelse "dette er ikkje klokken men tilsvarande amd prosessora i fart"

100= amdXP 1800(står det på boot)

133=2400+

166=logisk å tru at det blir 3000+ her

som du ser er å klokke til 3000+ litt volsomt når min er på 2400+.

så korleis får eg fleire alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du et gammelt hovedkort? åsen type er det?

hvis du ikke kan stille multiplier på din Cpu, så tviler jeg på at du klarer å kjøre på 2490mhz (166x15multi) det vil vel uansett tilsvare noe rundt 3200 eller 3300+ tenker jeg...

prøv om du kan stile multiplier, låser den seg da, tar du ut batteriet i 5min tar ut stikk kontakten. setter batteriet i igjen. da kan du ikke klokke med dette hk'et, får du bare svart skjerm, har du låst multiplier. da har du ingen mulgheter.

EDIT : har du ikke låst Multiplier, prøv da f.eks 13.0 multiplier og 166FSB.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Sjekk ut om du har en låst/ulåst multipeiler. Har selv en xp2500 barton=200*11@xp3200 (som er ganske vanlig).

Min multipeiler er låst på 11, kan stille på den i bios, til f.esk 11---->, uten at det har en effekt. Ulåst kunne jeg ha valgt f.esk= 12,5*200 etc eller underklokke=10,5*210

Min pc nekter å boote hvis jeg har fsb over 200.

Du kan jo teste på å klokkt fsb pr. hakk, hvis HK støtter det.

På mitt Asus a78nx kort må man gå inn i biost og velge avanserte inst. på fsb(user config). Da er det mulig å klokke utenom de vanlige hastighetene( 100,133,166 osv.

Lenke til kommentar

Jeg kjører min stabilt på 2655 MHz (177 MHz * 15)...

Må øke Vcore til nærmere 1,95V får å få til dette, samt at minnet overklokkes litt fra 200 MHz til ca. 215 MHz, med et hakk voltøkning..

Kjøler med Thermaltake Volcano 12 på 3500 RPM da..

Da dette blir litt varmt (men igrunn ikke farlig varmt) så velger jeg å kjøre den ned på 2500 MHz.. Da kan jeg senke Vcore et hakk, og det blir dermed både kjøligere og mer stille. kan greit kjøre vifta på det laveste (2000 RPM eller noe sånt).. :cool:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...