dot_ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Fikk montert en ny 200gb western digital harddisk i dag. Problemet er at den bråker og lager uhyggelige lyder. Er det noen som har kjennskap til dette? Finnes det programmer for å sjekke om den inneholder feil e.l liknende ? Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 western digital = bråk sånn er det bare, skal du ha noe som bråker mindre så bytt til seagate eller samsung f.eks Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hva slags lyder lager den da? Du kan bruke et program som leser S.M.A.R.T informasjonen fra disken, da ser du om den har problemer. f.eks HDD health. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 western digital = bråk sånn er det bare, skal du ha noe som bråker mindre så bytt til seagate eller samsung f.eks Har alltid kunne leve med støyen fra western digital. Her sikter jeg ikke til vanlig støy, men "bråk" fra disken.. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Hva slags lyder lager den da?Du kan bruke et program som leser S.M.A.R.T informasjonen fra disken, da ser du om den har problemer. f.eks HDD health. Tja, hva skal jeg si. Høres ut som om den leser fra/til disken på en heller brutal måte. Det kom etter at at jeg delte opp en ekstra partisjon i partition magic. (Det var først nå bråket kom) Hele prosessen låste seg, og etter det lå det en partisjon som var merket med gul farge som ikke ville la seg konvertere til verken FAT32 eller NTFS. Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 har samme harddisk den piper, min 80 gb harddisk WD piper ikke. Jeg bruker 200 gb kun til lagring og spill så jeg overlever Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 har samme harddisk den piper, min 80 gb harddisk WD piper ikke. Jeg bruker 200 gb kun til lagring og spill så jeg overlever Javel? Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Har du lagret mye musebilder på disken din Rockmannn? Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Har du lagret mye musebilder på disken din Rockmannn? driver ikke med slikt eh jeg sa det fordi det er noe dumt med WD, jeg merket heller ikke så mye piping før partisjonen men tviler på at det er noe med det Lenke til kommentar
spikeshot Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hadde en 80 gig western, den lagde en sånn høyfrekvent piper lyder, mulig fordi den er gammel. Nettopp bytta til seagate 200 gig, er ganske fornøyd. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Siden problemet kom etter at du hadde brukt Partition M. har det nok skjedd noe med partisjoneringen og formateringen. Trolig prøver disken å lese mange ganger til et sted ute å få det til før den gir opp og går videre. Trolig må du gå den tunge veien om full formatering og ny partisjonereing av disken. Kanskje du også må skaffe spesialprog. for disken og foreta en lavniva formatering - så har du noe å holde på med en regnværsdag . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå