*Magnus* Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei!. Jeg har tenkt å prøve ut WAP/GPRS på min K700 (vet ikke forskjellen på wap/gprs.. plz forklar) Men hva koster det å være på nett ? (WAP/GPRS) Å hvordan setter jeg opp slik at jeg kan få gå på nett med min K700? får bare tilgang nektet.. -Takk Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Å wape betyr å "surfe", dvs si du er på internett. Ikke det store riktignok men på "light" utgaven. For å surfe skikkelig trenger du en telefon med en nettleser á la Opera. GPRS betyr "General Packet Radio Service" og er rett og rett overføring av datatrafikk. Wapsidene du laser overføres til telefonen din enten via gprs eller via gsm. Fordelen med GPRS er du bare betaler for det som blir overført mens med gsm så må du betale for tiden du bruker på å lese wapsiden også. Priser og oppsett til "din" telefon får du på (web)sidene til operatøren din. Generelt så er det ganske dyrt, spesielt hos Netcom. Telenor kommer med tilbud i November. http://amobil.no/art.php?artikkelid=11353 Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Takker for svar Men på min K700. innpå Internet profiler så står det: WAP GPRS MMS GPRS min står på MMS GPRS.. er det derfor jeg ikke kommer på nett ? må jeg velge WAP GPRS ? -Takk Lenke til kommentar
ktrmc Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Takker for svar Men på min K700. innpå Internet profiler så står det: WAP GPRS MMS GPRS min står på MMS GPRS.. er det derfor jeg ikke kommer på nett ? må jeg velge WAP GPRS ? -Takk ja, du må bruke WAP GRPS. MMS GPRS brukes i MMS-instillingene. og Internett GPRS bruker du for epost. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Najs .. takk Jeg har hørt at det er billigere å sende MMS bilder via e-post en det er å sende via MMS melding.. er det sant ? Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Kommer an på størrelsen på bildet og prisen pr KB på GPRS det.... Er bare å ta størrelsen på bildet å gange med GPRS prisen så ser du hva som lønner seg. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 på min K700 gikk jeg innpå Tilkobpling. den øverste midt på menyen.. Så valgte jeg websøk --> så kunne jeg skrive inn en internett adresse.. koster det penger når den siden lastes ned til mobilen? eller er det kund når jeg laster ned ting å tang ? Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Når du er på nett koster det penger å laste ned sider. Ser du jordkloden øverst i skjermen så er du på nett. Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Koster det ikke penger å wappe??..bare og overføre?.:| Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det koster penger å wappe. Men kun å laste ned. Det betyr at hvis du er på nett kan du bruke 1 time eller mer på å lese en side uten at det koster noe ned. Du betaler altså ikke noe for tiden, kun for antall kb du laster ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå