Gå til innhold

Tvilsom tekstmelding- svindel?


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp denne meldingen fra 2170:

 

Kjære kunde! T.N har fått nytt kortnr 2170, ønsker du ikke å få flere vitser (kr 10/uke). Send: VITS STOPP til nr 2170. Denne meld. er gratis. Support 40224901.

 

 

Noen som har erfaring med dette? jeg har aldri meldt meg på en slik tjeneste og har hatt mobil-nummeret i en del år nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den fikk jeg nå i sted også, mener jeg har sett en post om den her før et sted.

Husker ikke helt hva de kom frem til der, men jeg slettet min melding, og har vel strengt tatt bestemt meg for å ignorere hele greia til de evt prøver å sende meg flere meldinger og ta betalt for de.

Lenke til kommentar
Den fikk jeg nå i sted også, mener jeg har sett en post om den her før et sted.

Husker ikke helt hva de kom frem til der, men jeg slettet min melding, og har vel strengt tatt bestemt meg for å ignorere hele greia til de evt prøver å sende meg flere meldinger og ta betalt for de.

Får kanskje avvente og se om jeg får flere meldinger fra de... Kommer aldri til å godta det hvis de belaster meg for noe jeg ikker har bestilt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en vits på Lørdagen, så nå er det krig!

Hvordan finner jeg ut hvem som står bak dette nummeret?

Kunne godt tenkt meg å komme i kontakt med dem!

 

Forbrukerombudet får i alle fall en hennvendelse.

 

EDIT:

I forbannelse så ringte jeg supportnummeret som var oppgitt og ba om en forklaring på hvorfor de kallte meg kjære kunde når jeg ikke var kunde hos dem.

Fikk ingen forklaring, men de fjernet nummeret mitt fra listen. De skulle også sørge for at jeg ikke ble belastet med kr10 for vitsen.

Selskapet heter forøvrig Telecom Norway og har vært i søkelyset for lignende saker før. http://www.nrk.no/programmer/radio/p3_na/4163087.html

Jeg oppfordrer derfor alle som får uønskede meldinger fra dem om å klage de inn til Forbrukerombudet.

 

Klageskjema: http://www.forbrukerombudet.no/index.db2?id=61

Endret av Scandim
Lenke til kommentar

Da har jeg fått mail tilbake fra telenor.

 

"Hei ! Takk for henvendelsen til [email protected]

Vi beklager, men dette er ikke en tjeneste som er levert fra Telenor Mobil.

Det jobbes med å finne ut hvem som er ansvarlig for denne meldingen.

Vi har tatt saken videre siden en del av våre kunder har mottatt samme melding.

Vi håper på mer informasjon i løpet av mandag 01.11.04.

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS"

 

Så vi er tydligvis ikke alene, og det er da muligheter for at det blir tatt hånd om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...