So|o Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Fikk nettopp denne meldingen fra 2170: Kjære kunde! T.N har fått nytt kortnr 2170, ønsker du ikke å få flere vitser (kr 10/uke). Send: VITS STOPP til nr 2170. Denne meld. er gratis. Support 40224901. Noen som har erfaring med dette? jeg har aldri meldt meg på en slik tjeneste og har hatt mobil-nummeret i en del år nå. Lenke til kommentar
agony Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Den fikk jeg nå i sted også, mener jeg har sett en post om den her før et sted. Husker ikke helt hva de kom frem til der, men jeg slettet min melding, og har vel strengt tatt bestemt meg for å ignorere hele greia til de evt prøver å sende meg flere meldinger og ta betalt for de. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Den fikk jeg nå i sted også, mener jeg har sett en post om den her før et sted.Husker ikke helt hva de kom frem til der, men jeg slettet min melding, og har vel strengt tatt bestemt meg for å ignorere hele greia til de evt prøver å sende meg flere meldinger og ta betalt for de. Får kanskje avvente og se om jeg får flere meldinger fra de... Kommer aldri til å godta det hvis de belaster meg for noe jeg ikker har bestilt. Lenke til kommentar
outern Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg har fått den jeg å, ignorerer å følger med på fakturaene. Vis jeg blir trukket blir det bråk.. Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Har fått denne jeg også! Sist jeg fikk lignende meldinger klaget jeg til forbrukerombudet, og da ble det slutt etter en stund. http://www.forbrukerombudet.no/index.db2?id=1231 Fikk kopi av klagen som Forbrukerombudet sendte til utsenderen også, så det nytter.... Se forøvrig denne tråden: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=293225&st=0 Lenke til kommentar
So|o Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Sendte klageskjema fra nettsidene til forbrukerombudet. Får se hva som skjer videre. Lenke til kommentar
agony Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Da fikk jeg akkurat en ny melding av dem, en vits, da spørs det om de tar betalt for dette da. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Da fikk jeg akkurat en ny melding av dem, en vits, da spørs det om de tar betalt for dette da. Fikk også en vits nå nettopp... blir bråk hvis de belaster regningen min. Lenke til kommentar
agony Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Spørsmålet er vel hva vi kan gjøre, pga så lite beløp er det vel ikke så mange som gidder å bry seg. Burde anmeldt de eller no. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Har i hvertfall sendt klage til Forbrukerombudet. Håper de tar tak i det. Endret 30. oktober 2004 av asdfgh Lenke til kommentar
agony Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Me to, så får håpe det skjer noe, er flere som har fått det samme også. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Koster vel penger hvis man skal sende "VITS STOPP" også.. Utrolig sleipt. Lenke til kommentar
agony Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Vil tro at det koster ganske mye uansett hva man gjør, melding eller suport telefonen. Så stiller meg heller kritisk til å gjøre noe av det. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Koster å motta meldingene som jeg får nå... koster å melde seg av, og det koster penger å ringe support.. vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. Er hvertfall utrolig provosert over hvor frekke de er. Lenke til kommentar
agony Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Håper telenor bare kan sperre nummeret for meg, ville vært enkelt og greit i allefall. Men tviler på at de er villige til det. Og ja, de er litt vel frekke her synes jeg, er vel strengt tatt ulovlig. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 fy faen for noen drittsekker! har ikke skjedd meg enda.. Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Jeg fikk en vits på Lørdagen, så nå er det krig! Hvordan finner jeg ut hvem som står bak dette nummeret? Kunne godt tenkt meg å komme i kontakt med dem! Forbrukerombudet får i alle fall en hennvendelse. EDIT: I forbannelse så ringte jeg supportnummeret som var oppgitt og ba om en forklaring på hvorfor de kallte meg kjære kunde når jeg ikke var kunde hos dem. Fikk ingen forklaring, men de fjernet nummeret mitt fra listen. De skulle også sørge for at jeg ikke ble belastet med kr10 for vitsen. Selskapet heter forøvrig Telecom Norway og har vært i søkelyset for lignende saker før. http://www.nrk.no/programmer/radio/p3_na/4163087.html Jeg oppfordrer derfor alle som får uønskede meldinger fra dem om å klage de inn til Forbrukerombudet. Klageskjema: http://www.forbrukerombudet.no/index.db2?id=61 Endret 31. oktober 2004 av Scandim Lenke til kommentar
agony Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Nummeret står sikkert registrert i et eller annet norsk register, siden det er kortnummer. Men å få kontakt med folka som er bak det er vel heller verre. Vi er flere som har sagt ifra til forbrukerombudet, så får håpe de tar tak i det. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 sa fra til forbrukerombudet jeg og. sleipe svin, håper de får straff som fortjent. Lenke til kommentar
agony Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Da har jeg fått mail tilbake fra telenor. "Hei ! Takk for henvendelsen til [email protected] Vi beklager, men dette er ikke en tjeneste som er levert fra Telenor Mobil. Det jobbes med å finne ut hvem som er ansvarlig for denne meldingen. Vi har tatt saken videre siden en del av våre kunder har mottatt samme melding. Vi håper på mer informasjon i løpet av mandag 01.11.04. Med vennlig hilsen Telenor Mobil AS" Så vi er tydligvis ikke alene, og det er da muligheter for at det blir tatt hånd om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå