Gå til innhold

Billig bærbar pc til skolebruk.


TarjeER

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Søstra mi skal antageligvis anskaffe seg en ny bærbar, etter den hun hadde sist sloknet, for snart et halvt år siden.

 

Pcen skal nesten bare brukes til skolearbeid, litt MP3, og chat og slikt. Spilling vil nok ikke skje, kanskje edderkoppkabal. :)

 

Pcen burde være av billigste sort. Hva er de beste alternativene?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje denne

fra Lefdal burde gjøre susen :yes:

Jeg er enig!

 

Evt. hvis du har lyst til å bygge en bærbar PC til henne så kan du sikkert kjøpe en aOpen 1556 barebone eller noe sånt og få litt mer for ca samme prisen. Bl.a. vil en Celeron-M ha betydelig lengre driftstid på batteri enn en Celeron. Samtidig vil PC'n ha lavere vekt pga mindre batteri og for noen hundrelapper ekstra så får hun SXGA+ i stedet for XGA-oppløsning. Jeg vet ikke hvor mye hun vil bry seg med disse tingene, men det er kanskje verd å vurdere siden det ligger i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

Tja. Finn gjerne en PC med 12" tommers skjerm (og dermed portabiliteten det medfører) under 10k, det er ikke mange av dem (om de fins i det hele tatt). Og slike maskiner bruker man jo ikke til spill (selv om man jo får spillt lit på den nyeste ibook, ikke nye fps men nok til å ha litt gøy om man vil).

 

2000kr billigere og man får en PC med 15" skjerm, celeron og vekt 3kg+. Det er et spørsmål om hva man vil ha. Det kan ingen ta for noen.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

Jeg synes iBooken bør være et klart førstevalg hvis hun har råd. Med studentrabbat så får du den til 9000. Da er det snakk om mye for pengene, denne maskina vil hun elske.

 

Den eneste bærbare PCen du bør vudere er den som "barkindog" nevnte, da den har Celeron M, og sliter derfor nok ikke så mye med støy og dårlig batterilevetid som de andre PCene som har vanlig Celeron og Pentium 4. Men stor og klumpete er den, og bør ikke vurderes hvis hun har planer om farte mye rundt med den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...