Gå til innhold

Svart "sverter av" på LCD....

OV-103

Anbefalte innlegg

På jobben kjøper vi inn en del LCD skjermer som brukes til skip/båt simulering. Her om dagen så jeg plutselig svarte merker på den ene skjermen, og etter litt undersøking fant jeg ut at det forekommer på alle skjermene som har et ganske statisk bilde med mørke områder (f.eks. radar). Det jeg da lurer på er: hva i all verden er dette? Skjermene er 20" LCD fra HP, har ikke modell nr akkurat nå.

Håper noen kan gi et glupt svar.

Bildet som skjermen viser.

Skjermen etter bildet har stått en stund.

Områdene med merker er egentlig sterkere i virkeligheten, men det kom ikke så godt frem på bildet og merkene forsvinner heller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
dette er ett kjent problem.. at skjermene brenner inn bilde hvis de står på for lenge med samme bilde.. det du kan gjøre er å ta en helt hvit bakgrunn og "brenne" den over igjen.. tar ikke noe ansvar men så noen foreslo det ett annet sted!

Jeg trodde problemer med innbrenning var forbeholdt plasmaskjermer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
dette er ett kjent problem.. at skjermene brenner inn bilde hvis de står på for lenge med samme bilde.. det du kan gjøre er å ta en helt hvit bakgrunn og "brenne" den over igjen.. tar ikke noe ansvar men så noen foreslo det ett annet sted!

Jeg trodde problemer med innbrenning var forbeholdt plasmaskjermer?

Trodde det var motsatt jeg, med tanke på at LCD er piksler og plasma er gass.

Lenke til kommentar

Plasma skjermer brenner bildet ja, det er vi smertelig klar over ;) . Men trodde ikke LCD brant bildet. Men uansett så er det de mørke/svarte delene av bildet som "brenner seg" og det er vel der det er sterkt/lyst bilde det pleier å bli brent fast?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...