OV-103 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 På jobben kjøper vi inn en del LCD skjermer som brukes til skip/båt simulering. Her om dagen så jeg plutselig svarte merker på den ene skjermen, og etter litt undersøking fant jeg ut at det forekommer på alle skjermene som har et ganske statisk bilde med mørke områder (f.eks. radar). Det jeg da lurer på er: hva i all verden er dette? Skjermene er 20" LCD fra HP, har ikke modell nr akkurat nå. Håper noen kan gi et glupt svar. Bildet som skjermen viser. Skjermen etter bildet har stått en stund. Områdene med merker er egentlig sterkere i virkeligheten, men det kom ikke så godt frem på bildet og merkene forsvinner heller ikke. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 ....og de hadde gått rett i retur hadde jeg vært ansvarlig for de Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dette må være defekte skjermer ja.. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 De er gått i retur ja, selvfølgelig. Men jeg lurte bare på om dette er et kjent problem? Hvis noen også kan svare på hva som gjør at det skjer så blir jeg takknemmelig Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 dette er ett kjent problem.. at skjermene brenner inn bilde hvis de står på for lenge med samme bilde.. det du kan gjøre er å ta en helt hvit bakgrunn og "brenne" den over igjen.. tar ikke noe ansvar men så noen foreslo det ett annet sted! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 dette er ett kjent problem.. at skjermene brenner inn bilde hvis de står på for lenge med samme bilde.. det du kan gjøre er å ta en helt hvit bakgrunn og "brenne" den over igjen.. tar ikke noe ansvar men så noen foreslo det ett annet sted! Jeg trodde problemer med innbrenning var forbeholdt plasmaskjermer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 dette er ett kjent problem.. at skjermene brenner inn bilde hvis de står på for lenge med samme bilde.. det du kan gjøre er å ta en helt hvit bakgrunn og "brenne" den over igjen.. tar ikke noe ansvar men så noen foreslo det ett annet sted! Jeg trodde problemer med innbrenning var forbeholdt plasmaskjermer? Trodde det var motsatt jeg, med tanke på at LCD er piksler og plasma er gass. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Plasma skjermer brenner bildet ja, det er vi smertelig klar over . Men trodde ikke LCD brant bildet. Men uansett så er det de mørke/svarte delene av bildet som "brenner seg" og det er vel der det er sterkt/lyst bilde det pleier å bli brent fast? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Denne kan kanskje være til hjelp. Merk at han refererer til advarsler fra produsentene, det er altså et kjent problem, men ikke permanent: LCD Screen Burn - A Warning Gjør et Google søk på "image burn on LCD" så finner du masse linker. De fleste (av de jeg har tittet på) sier at problemet er reversibelt... Geir Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 huh, nå lærte jeg noe nytt. kanskje liksågreit at jeg har på funksjonen for å skru av skjermen etter ett vist tidsintervall da... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Hmm... Temporary Image Retention (TIR) faktisk. Tydligvis kan det som oftest fikses ved å la et helt svart bilde stå på en liten stund. Da lærte jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå