langtongting Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Nettopp satt i nytt hk, cpu og minne. Når maskinen starter opp står det "Scanning IDE drives" (hardiskene ligger inne i bios) så står det: "no drive atacced to Fasttrak controller" Hva betyr det? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Kan vi få litt mer info om hovedkort og harddisker? Det hjelper ofte når det er feil med disker/oppsett. Er mye som kan forkludre det: SATA, SCSI, RAID, PCI IDE kontroller osv. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 P4P800-E Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 fasttrack er vel den extra ide-raid kontrolleren? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 fasttrack er vel den extra ide-raid kontrolleren? virker logisk. Husker ikke hvilken produsent som bruker fasttrack navnet i farta, men... Lenke til kommentar
Lexx Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Er nok Raid kontroller ja, Pass på å koble harddisker riktig, ikke noen vits i å koble dem til raid om du ikke skal bruke raid. Kobla feil selv, kobla en SATA disk i raid kontrolleren istedet for vanlig SATA, og da kom det opp noe lignende. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 fasttrack er vel den extra ide-raid kontrolleren? virker logisk. Husker ikke hvilken produsent som bruker fasttrack navnet i farta, men... Det er en Promise 2 stk SATA + 1 stk ATA133 RAID controller(0 og 1 og 0 + 1) Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Vel, du kan koble HDD'en til denne om du trykker F9 eller noe sånt før installeringen av XP. Da installerer du RAID driverne som XP trenger Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 om du trykker F9 eller noe sånt... F6 Promise var det ja! Burde da ha huska det, har da en stående i pc'en selv!!! Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Ang. den Promise Fasttrack kontrolleren. Hvis du ikke benytter den sparer du utrolig mye tid på å deaktivere den, enten i BIOS, eller på hovedkortet. På de gamlere (MB FastTrack133 -> som jeg har) modellene sparer du vel ca. 17. sekunder elns. i følge en test jeg leste av mitt hovedkortet mitt på THG. Nå skal jeg ikke akkurat hevde at jeg har sittet med stoppeklokke selv, men når man bruker RAID booter maskina såpass raskt at det er på grensen til å utligne seg selv Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Monterte mitt Asus P4P800-E (Deluxe) i dag og fikk samme feilen. Hvordan deaktiverer jeg Fasttrack i utgangspunktet? Jeg har ingen SATA disker men bare to IDE disker uansett.. Får også opp en merkelig melding under oppstart. Searching for IDE - og at den ikke finner Fasttrack, eller at Fasttrack ikke er koplet til (husker ikke helt) men så til slutt kommer det: BIOS Not Installed Så starter den opp Windows XP Noen som har den minste anelse om hva som kan være galt her? Dette skjer _hver_ gang jeg starter/restarter maskinen og jeg har aldri vært borti dette før. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 veldig off topic, men: Når du nevnte Fasttrack tenkte jeg med en gang på et gammelt musikkprogram som het Fast Tracker II eller noe Måtte bare nevne det... Sorry for off-topic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå