Gå til innhold

Hva er Fasttrack?

langtongting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok Raid kontroller ja, Pass på å koble harddisker riktig, ikke noen vits i å koble dem til raid om du ikke skal bruke raid. Kobla feil selv, kobla en SATA disk i raid kontrolleren istedet for vanlig SATA, og da kom det opp noe lignende.

Lenke til kommentar

Ang. den Promise Fasttrack kontrolleren.

Hvis du ikke benytter den sparer du utrolig mye tid på å deaktivere den, enten i BIOS, eller på hovedkortet.

På de gamlere (MB FastTrack133 -> som jeg har) modellene sparer du vel ca. 17. sekunder elns. i følge en test jeg leste av mitt hovedkortet mitt på THG. Nå skal jeg ikke akkurat hevde at jeg har sittet med stoppeklokke selv, men når man bruker RAID booter maskina såpass raskt at det er på grensen til å utligne seg selv :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Monterte mitt Asus P4P800-E (Deluxe) i dag og fikk samme feilen.

Hvordan deaktiverer jeg Fasttrack i utgangspunktet? Jeg har ingen SATA disker men bare to IDE disker uansett..

Får også opp en merkelig melding under oppstart. Searching for IDE - og at den ikke finner Fasttrack, eller at Fasttrack ikke er koplet til (husker ikke helt) men så til slutt kommer det: BIOS Not Installed

Så starter den opp Windows XP

Noen som har den minste anelse om hva som kan være galt her? Dette skjer _hver_ gang jeg starter/restarter maskinen og jeg har aldri vært borti dette før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...