Gå til innhold

Filmer fra PC til TV gir svart bilde

bleidd

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere vist alt helt fint fra PC til TV. Har ikke gjort det på en stund, og når jeg nå prøver, får jeg problemer.

PC'n sitt skjermbilde viser fint på TV'n, med rett oppløsning, farger og alt slikt. Men straks jeg prøver å vise en film eller videofil, blir det bare svart. Hvis jeg viser den i et lite vindu midt på skjermen, blir den svart mens bildet rundt viser helt fint.

Siden sist jeg drev på, har jeg installert og avinstallert en del programmer, så jeg er ikke sikker på hva som har gitt meg dette problemet. Har prøvd forskjellige drivere til skjermkortet nå uten hell. Er nå på siste standard ATi-drivere. Alle innstillingene i driverne stemmer (dvs de er de samme som før, da alt funket fint).

Windows XP Pro SP1, alle oppdateringer (utenom SP2 da).

Bruker et Radeon 9800 XT med s-videokabel til en 29" Sony Trinitron. Komposittkabel gir samme problem.

Har noen hatt samme problemet?

EDIT: skrivefeil som vanlig

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

håper dette ikke kommer alt for sent..

Dette problemet har jeg og hatt. (tror det var et intel integrert skjermkort)

Mener å huske at når man aktiverer TV-UT så velger man primary og secondary skjerm (1 og 2 rett og slett).

Hos meg kunne bare primary skjermen vise film, defor måtte tv'en stå som primary. Er en stund siden men tror det var slik....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...