Cobos Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Som blir sagt her, så oppdages det etterhvert at det er manko i kassa hos Posten og de sender deg en faktura. Siden du har flyttet er det godt mulig at den ikke kommer fram til deg, og blir liggende, så får du purregebyr og tilslutt sendes det hele til et inkassofirma.... ELLER det skjer ingenting. Men som har blitt sagt tidligere....iogmed at du viste at det var feil når du fikk den pakken gratis er det faktisk stjeling. Det er godt mulig at ingen noengang vil klare å bevise at det er tyveri, men det er faktisk det. Jeg hadde et slikt tilfelle selv for noen år siden, jeg kontaktet da Microplex og fikk det ordnet slik at jeg betalte det jeg skylte... skal ikke nekte for at jeg tenkte på det en liten stund, men innså at hvis jeg først skal bli tyv så skal det i det minste ikke være for 300,-kr Cobos Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 det er ikke tyveri når posten var sikker på at pakka ikke skulle betales for. han ble fraskrevet ansvar så fort posten sa nei til betaling. Lenke til kommentar
erlend øye Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 det er ikke tyveri når posten var sikker på at pakka ikke skulle betales for. han ble fraskrevet ansvar så fort posten sa nei til betaling. For noe pisspreik... Fraskrevet alt ansvar?! Det er inngått en avtale om en handel. At varen skal betales for er ikke mulig å missforstå på noen måte Lenke til kommentar
-SVG-Pacman Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Masse løgne svar her gitt... Eg jobber i Post i Butikk, og vi har levert ut nær 100.000 pakker på de 2 1/2 årene vi har eksistert. Etter hva eg kan huske, har vi glemt å tatt betaling for kanskje 10 stk. Det skulle bli 1/10 promille av pakkene. Posten er ansvarlig for at beløpet blir innkrevd. Blir det ikke det, må posten betale inn beløpet til den aktuelle netthandelen. Men igjen så vil posten etterpå kreve pengene igjen av butikken som driver PiB, som igjen skylder på dårlig opplæring osv.. (det funker faktisk... ) Vi har fått alle de ca 10 personene som ikke har betalt oppkravet til å betale. Det er ikke vanskeligere enn å sende ut en faktura til kunden, og har du litt vett i skallen, betaler du den. Dersom posten gjør en feil, og du "slipper" å betale, har du fortsatt fått en vare du enda ikke har betalt for, men siden posten gjorde en feil, blir det en sak mellom posten og kunden, ikke mellom netthandelen og kunden. Man slipper ikke unna ansvaret som kunde selv om posten gjør en feil, men som kunde skal man ikke gå å mase om å få betale.. Posten selv har rutiner for å oppdage dette, og dersom posten/PiB ikke selv gjør noe, mener eg at du er i din fulle rett å leve med god samvittighet med gratis PSU. Endret 30. oktober 2004 av [SVG]Pacman Lenke til kommentar
Valent Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Jeg har ikke dårlig samvitighet pga noe som har skjedd før. 1. jeg kjøper komplett pc (som jeg bygger selv) 2. 3mnd senere ryker psuen, rett og slett så poffer den og det stinker av pc'en - Jeg sender psuen til databutikken.com de bruker 3 uker før jeg får en mail, om at den var belastet for mye og at de ikke kunne erstatte den (noe som er tull!) - jeg kjøper en annen psu fra dem, og dette skjedde.. edit: kommer regningen, betaler jeg den - jeg meldte ifra om flytting 1mnd før jeg flyttet. Endret 30. oktober 2004 av Valent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå