erlend øye Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Wow, heldig du, klart å svindle noen for 800kr ? Respekt ass Nesten provoserende at folk mangler sunn moral, det burde være en selvfølge at du tar kontakt og får oppklart i missforståelsen. Du vet selv at du har fått noe gratis som du egentlig skulle betalt for... Vel, kanskje for sent nå, men håper du tenker deg litt om neste gang og heller opptrer ærlig. Sett at du en gang overfører penger og ved en feil slenger inn et siffer for mye, tenk om butikken ikke sier i fra om dette, og heller gjør som deg og tenker: "ja det er jo ikke vår skyld, det er han sitt problem!" ? What goes around comes around, skulle ikke forundre meg om du en eller annen gang får tilbake den slags grådighet midt i trynet! Det hjelper lite og gjemme seg bak utalelser som at det er posten sin skyld. Iom. at du selv var bevist på det blir det akkuratt det samme som å ta pakken uten å betale. Hva i all verden er vitsen da?? Kan du ikke like godt bare traske inn på posthuset og ta med deg et par av pakkene som ligger der? Og så skryte litt av det? Tøft å stjele eller hva? Endret 30. oktober 2004 av erlend øye Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Bestilte en psu fra databutikken.com.. jaja, tok ca 3 dager før jeg tittet på nettet og fant ut at pakken hadde kommet, men jeg hadde ikke fått noe henteseddel i posten, jeg stikker bort til posten, og gir dem nummeret, varen får jeg og hun sier ikke noe mer.. Så sier jeg skal jeg betale? (i og med at det var på oppkrav), nei sier damen, nei vel.. Gratis psu.. hvor bor du? slape post folk i og med at du sa det hadde skjed før Lenke til kommentar
Valent Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Wow, heldig du, klart å svindle noen for 800kr Det er ikke svindel. Nesten provoserende at folk mangler sunn moral, det burde være en selvfølge at du tar kontakt og får oppklart i missforståelsen. Du vet selv at du har fått noe gratis som du egentlig skulle betalt for... Vel, kanskje for sent nå, men håper du tenker deg litt om neste gang og heller opptrer ærlig. Hør på ferskingen som prater tull. Jeg spurte damen bak disken meget klart og tydelig om jeg skulle betale, hadde jeg vært uærlig så hadde jeg ikke spurt henne om det. hvor bor du? slape post folk i og med at du sa det hadde skjed før Har ikke skjedd før... pleier som regel å handle så å si 1-pc del i mnd. Jeg har blitt svindlet før. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg er på en måte enig med begge sider av saken. Selv om jeg synes du skal gjøre oppmerksom på at du ikke har betalt/ikke har mottatt regning, så synes jeg det er urimelig dersom det medfører deg mye ekstraarbeid å få betalt for deg. Med andre ord, gjør slik at du har ren samvittighet, og dersom de fremdeles ikke gjør noe for å innkreve, kan du trygt la saken ligge, synes jeg. Lenke til kommentar
erlend øye Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Wow, heldig du, klart å svindle noen for 800kr Det er ikke svindel. Nesten provoserende at folk mangler sunn moral, det burde være en selvfølge at du tar kontakt og får oppklart i missforståelsen. Du vet selv at du har fått noe gratis som du egentlig skulle betalt for... Vel, kanskje for sent nå, men håper du tenker deg litt om neste gang og heller opptrer ærlig. Hør på ferskingen som prater tull. Jeg spurte damen bak disken meget klart og tydelig om jeg skulle betale, hadde jeg vært uærlig så hadde jeg ikke spurt henne om det. Du har fått en vare uten å betale for den. Bare fordi en annsatt på posten er slaskete så betyr det ikke at det er greit. Btw, hva gjør meg til "fersking"? Endret 30. oktober 2004 av erlend øye Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Slutt å snakk om moral her! Hvem tåler et tap av noen hundrelapper best? Posten, eller en fattig student (som meg)? Jeg har vært ute for akkurat det samme, fikk gratis hovedkort for et par år siden. Det er posten som har ansvaret, når de roter det til, må de også dekke kostnadene. Det blir bare FOR DUMT når folk skal snakke om moral og samvittighet angående slike bagateller. Det er LITT forskjell på å stjele et hovedkort fra en butikk og å la posten betale det fordi de glemte å la kunden betale. Jeg har overhodet ikke dårlig samvittiget, heller ikke min far eller noen andre jeg kjenner mente jeg burde kontakte posten for å "betale tilbake pengene jeg har stjelt". Tenk dere litt om, jeg vil anta de fleste av dere sitter på piratkopiert musikk og programvare. Stjeler dere fra favorittartistene deres?!? Stjeler dere de spillene noen har brukt årevis og millioner på å utvikle? Dette er dessuten kriminalitet dere bevisst begår. At posten glemmer å ta betalt er ikke en gang din egen feil! Det er klart at om jeg hadde fått et krav hadde jeg betalt det, men om folk får dårlig samvittighet på grunn av slike bagateller må de være ganske ynkelige. Posten er en meget seriøs bedrift, og jeg nekter å tro at de har noen slags form for problemer med likviditeten til tross for at slikt skjer en gang i blant. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Btw, hva gjør meg til "fersking"? Det finnes en del personer som dømmer etter antall innlegg på forumet. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 eller hvor lenge er person faktisk har vært registrert på forumet? uansett.. får du regning så betaler du, får du ikke regning, så får du ikke regning.. vanskeligere er det ikke.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Eg vil kalle det tjuveri...og det er ikkje posten det går utover, men webshoppen...posten driver ikkje å betaler butikkane for pakkane og får tilbake frå deg. Er eit par hundrelappar verdt å bli kjeltring for? Det er hard nok konkurranse blandt webshoppene frå før. Feil oppstår, også hos posten, men om det er host posten eller webshoppen dette starta, er ikkje godt å sei, men når det står på lappen\PCen til posten at du ikkje skal betale noko, så kan ikkje den som står i kassen klandres. Betal gjelda di gutt! Endret 30. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg ville fått dårlig samvittighet, men hvis du sa rett ut "skal jeg betale"? så vil jeg si det er greit, og det ER posten sitt ansvar. F. eks hvis en web shop sender en forsending med din nye PC til 90k til posten, og de presterer å miste alt i gulvet eller no sånt, så er det posten sitt problem, ikke web shopen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Dette skjedde en kamerat av meg da han skulle kjøpe seg iPod. Da han skulle hente pakken på posten så glemte de å ta betalt. Han spurte også "skal jeg ikke betale?" også sier dama: "få se på pakken igjen ... ja sannelig har du ikke rett". Det blir xxxx kr takk (DoH!) Men jeg støtter deg egentlig. Siden posten må ta kostnaden så kan vi se på det som en "bot" til posten for å gi alt for dårlig opplæring av ansatte i PiB. Åå, hadde det bare vært noen reelle konkurrenter til posten på dette området! Jeg hadde glatt betalt 50% ekstra for å få pakkene sendt med noen som tar litt hensyn til innholdet og behandler pakkene pent, selv om det hadde vært færre postkontor. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg har hatt en lignende situasjon. Kjøpte en gang minne for 1500,- eller noe. De på posten gav meg bare pakken, men jeg spurte om ikke jeg skulle betale for den.. hun svarte da: "åja, det skal du visst..." Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Siden du har flyttet.. har du meldt flytting hos kommunen ? Kanskje de ikke har din nye adresse. Regninger har en tendens til og dukke opp når man minst venter det... Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) vil ikke kejfte og si "DET SKAL DU GJØRE!/DET BURDE DU GJØRE" Men gir et eksempel(noe som skjedde med meg i fjor): Er på 7 elleven finner 500kr ved en hylle. Hva gjør jeg? 1) Gir pengene til damen i kassen og ber henne gi den til personen som har mistet den, hvis noen kommer og spør etter den. 2) Tar den. Jeg gjorde 1) uten å tenke meg om, og jeg har rensammvitighet.Jeg vet ikke om noen fant ut at de hadde mistet den og fikk den tilbake, eller om damen i kassen tok den. Uansett jeg mener at jeg gjorde det riktige og det var/er en selvfølge for meg. Det er meg, men alle er forskjellige... EDIT: Leif og ad av tekst Endret 30. oktober 2004 av ~Alex~ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Mye bra. Du sier veldig mye bra her. Støtter deg 110%. Ønsker så inderlig at freeriders som dette skal få oppleve konsekvensen av slike handlinger. Vet de virkelig ikke bedre? -KJ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Alex: Du er en nobel mann.. Men jeg tør nesten vedde på at den dårlig betalte kassadama tenkte "Jasså, ingen som savner den, selv ikke i kassaoppgjøret, da kan vel like gjerne jeg bruke den til noe fornuftig selv.." Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Eg vil kalle det tjuveri...og det er ikkje posten det går utover, men webshoppen...posten driver ikkje å betaler butikkane for pakkane og får tilbake frå deg. Er eit par hundrelappar verdt å bli kjeltring for? Det er hard nok konkurranse blandt webshoppene frå før. Jo, det er posten det går utover om pakkene er sendt i oppkrav! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Alex: Du er en nobel mann.. Men jeg tør nesten vedde på at den dårlig betalte kassadama tenkte "Jasså, ingen som savner den, selv ikke i kassaoppgjøret, da kan vel like gjerne jeg bruke den til noe fornuftig selv.." Tenkte akkuratt det samme selv. Min mening er at folk ofte gjør seg veldig dumme for å ha "ren samvittighet". Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Eg vil kalle det tjuveri...og det er ikkje posten det går utover, men webshoppen...posten driver ikkje å betaler butikkane for pakkane og får tilbake frå deg. Er eit par hundrelappar verdt å bli kjeltring for? Det er hard nok konkurranse blandt webshoppene frå før. Jo, det er posten det går utover om pakkene er sendt i oppkrav! Javel, my bad. Ho kassadama hadde sikkert ikkje hengt opp ein lapp med "Noen mistet 500 kroner?" Menmen...ærlighet varer lengst...og kven veit, kanskej du ikkje kjem til himmelen nu Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Du får regning med purregebyr i posten når den forfallsdatoen på pakken går ut, been there done that... Ta ansvar og ordne opp i det ellers er det bare du som må betale ekstra etter noen dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå