Valent Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Bestilte en psu fra databutikken.com.. jaja, tok ca 3 dager før jeg tittet på nettet og fant ut at pakken hadde kommet, men jeg hadde ikke fått noe henteseddel i posten, jeg stikker bort til posten, og gir dem nummeret, varen får jeg og hun sier ikke noe mer.. Så sier jeg skal jeg betale? (i og med at det var på oppkrav), nei sier damen, nei vel.. Gratis psu.. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 er fare for at du får ettersendt regning med kravet, men det kan være du var heldig Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Bare ikke kom hit å grin når webshoppen ettersender deg regningen..... Endret 29. oktober 2004 av Ulkesh Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Kommer nok en regning etter hvert. Ta kontakt med webshop for å oppklare misforståelsen, og husk at ærlighet varer lengst! Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Den er på en måte gratis. Men bare fram til regningen kommer Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dummeste jeg har hørt. Dette har skjedd meg mange ganger, jeg har aldri betalt. Aldri noe dyrt, men småting ( 600kr etc ) Og aldri fått noe krav. Første gang det skjedde er ca 2 år siden! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 hvis ikke regningen dukker opp har du hatt flaks ass Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dummeste jeg har hørt. Dette har skjedd meg mange ganger, jeg har aldri betalt. Aldri noe dyrt, men småting ( 600kr etc ) Og aldri fått noe krav. Første gang det skjedde er ca 2 år siden! Du har altså gullhår i ræva? Ikke regn med at det samme skjer hver gang. En eller annen gang så kommer det en regning. Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Husk at en utestående fordring er gyldig i inntil tre år Lenke til kommentar
Valent Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 det har gått 3mnd nå.. har ikke skjedd noe enda nei, har flyttet i tillegg.. hehehe.. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Vel, problemet med slike "gratis" saker, er at det er de "andre" som må betale det butikken taper. Nå mener jeg da for all del at også valent sikkert har kjøpt utstyr SOM HAN HAR BETALT for, for all del. Ikke noe mot Valent, jeg hadde sannsynligvis gjort det samme sjøl. Det er bare en refleksjon. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 ikke at det er snakk om mye penger, for det er det jo ikke, jeg hadde jo planer om å betale de 800,- spenna, men når man får en slik sjanse så er det bare å ta i mot, tror det er posten som får skylda uansett. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg mener at man skal gjøre opp for seg uansett. Man har mottatt en produkt man innerst inne vet at man har en plikt til å betale. Selvom butikken har glemt å sende i oppkrav, eller glemt å sende faktura i ettertid, synes jeg det er riktig å betale for seg. Man gjør seg ikke til tyv for småpenger... Og tyv er man i mine øyne dersom man får økonomisk vinning på andres forglemmelse. Men det er jo mitt syn da... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 ikke at det er snakk om mye penger, for det er det jo ikke, jeg hadde jo planer om å betale de 800,- spenna, men når man får en slik sjanse så er det bare å ta i mot, tror det er posten som får skylda uansett. Nei, det gjør de ikke, de sørger for at du betaler. Betaler du ikke kommer det inkasso krav og slike vederstyggeligheter..... Lenke til kommentar
Valent Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 kommer det en regning fra posten så betaler jeg, gidder de ikke å sende det, så gidder jeg ikke å betale. ferdig med det.. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 største postbuggen jeg har vært borti sånn er når jeg bestilte en modchip til psone fra tyskland en gang. Hentelapp kom i postkassen (en merkelig en vel og merke), men jeg skulle ikke betale en dritt... hverken i følge hentelappen eller posten. Har ikke hørt noe fra posten eller tyskland verken før eller siden, og det er minst 4 år siden. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 kommer det en regning fra posten så betaler jeg, gidder de ikke å sende det, så gidder jeg ikke å betale. ferdig med det.. Jeg er på en måte enig med begge sider av saken. Selv om jeg synes du skal gjøre oppmerksom på at du ikke har betalt/ikke har mottatt regning, så synes jeg det er urimelig dersom det medfører deg mye ekstraarbeid å få betalt for deg. Med andre ord, gjør slik at du har ren samvittighet, og dersom de fremdeles ikke gjør noe for å innkreve, kan du trygt la saken ligge, synes jeg. Lenke til kommentar
chil Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Kommer nok en regning etter hvert. Ta kontakt med webshop for å oppklare misforståelsen, og husk at ærlighet varer lengst! åssen verden lever du i? ærlighet varer som regel ikke lengst. MEN samvittigheten min ville sagt at jeg skulle betalt Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Vel, problemet med slike "gratis" saker, er at det er de "andre" som må betale det butikken taper. Nå mener jeg da for all del at også valent sikkert har kjøpt utstyr SOM HAN HAR BETALT for, for all del. Ikke noe mot Valent, jeg hadde sannsynligvis gjort det samme sjøl. Det er bare en refleksjon. Nix. Det er Posten som må betale. De har tatt på seg oppdraget med å sende pakken og kreve inn pengene. Når Posten ikke gjør dette, er de ansvarlige ovenfor selger. Kjøper har ingen forpliktelser, what-so-ever. Og så lenge trådstarter konkret spurte om han skulle betale, og Posten sa nei; da er det Postens problem. Samme hvis man går inn i en butikk, tar med seg en vare til 1000kr og butikken slår den inn til 500kr. I det butikken gir kunden kvitteringen, har butikken mistet all rett på de resterende 500 kronene. Eller enda tydeligere; hvis butikken "gir med på kjøpet". Butikken kan ikke i etterkant komme å kreve penger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå