Gå til innhold

"garanti" på brukt pc-utstyr?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en printer type HP890C i august 1998. Printeren ble kjøpt brukt fra en pcforetning, og alderen på printeren var da ca 4mnd.

Dette vil si at printeren nå er 4 år.

I fjor på denne tiden av året solgte jeg printeren brukt til en person. Jeg opplyste om at printeren ikke trakk ark inn når det lå bare noen få ark igjen. Altså, jeg opplyste om de "feil og mangler" jeg visste om.

Her om dagen (Ett år etter salget) ringte han som kjøpte printeren og ville ha pengene igjen. (kr 700,-) Printeren hadde sluttet å fungere og maskinen fikk ikke kontakt med printeren sa han.

Hva slags rettigheter har jeg som selger og han som kjøper? Har han rett på pengene igjen etter ett år?

Jeg synes det høres urimelig ut, men må bare høre hva noen av dere sier før jeg ringer tilbake til kjøperen.

DrErling - Selgeren som IKKE prøvde å prakke på kjøperen defekt utstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du opplyste om de feil som var og at printeren ble solgt "som den er" bla bla bla. At en såpass gammel printer kan "gå bort" er ikke uvanlig og dette er noe som kjøper må ta risikoen for, spesielt ved bruktkjøp etc.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 22:03, DeejPhant skrev:

Jeg hadde ikke gitt han pengene tilbake... Det har jo gått 1 år (masse han kan ha knota til på den tiden)..

.... offtopic: Var ikke 700kr litt blodpris for den printeren?

Jo, 700,- er blodpris, men han foreslo prisen selv, så da har jeg ikke så dårlig samvittighet at det gjør noe. Uansett, nå i kveld hentet jeg printeren hjem hit og prøvde den på min pc... Printeren fungerer som bare det den, bortsett fra at det er tomt for svart farge...

Jeg tror ikke jeg har garantert at printeren ikke skal gå tom for farge :smile:

Jeg tror saken løser seg uansett. Printeren fungerer jo... Men takk for alle innlegg. Det virker som om dere er enig med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...