phax Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 heisann, en kompis av meg er på jakt etter en billig bærbar. han er ikke noe særlig pc kyndig og er bare ute etter en enkel grei sak til og se film på når han er ute og reiser. (xvid/dvd) Ellers er det bare surfing og tekstbehandling det går i. han skal ikke spille spill. isåfall blir det minesveiper og kabal. så skjermkort spiller liten rolle bare det er istand til og kjøre en xvid i fullscreen. han vil ikke kjøpe brukt. han vil også ha trådløst nettverkskort, men dette er vel sjelden integrert i den prisklassen så det kjøpes nok bare som et ekstra kort.. har tittet på denne HP Pavilion ze4907 til 6995,- fra komplett. skjønner jo at dette ikke er noen super maskin, men vil den være egnet til hans formål? tenker da også litt på støy og batterilevetid. fant lite info om dette.. eller visst dere har andre bedre alternativer er det bare og komme med det! absolutt makspris blir 8000,- takker for alle svar! Lenke til kommentar
Nessa Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 har merket meg denne jeg også. et kjempekjøp! Celeron-M prosessoren er vel det beste han kan velge. bra batterilevetid (tipper en 3-4 timer vanlig bruk ...muligens akkuratt en divx-film på halvannen til to timer) og lav støy uten at det koster skjorta slik som Pentium-M. Eneste jeg ser å sette fingeren på er at den veier 3,3KG. vanligvis veier maskiner i samme klasse 2,7-2,9KG. men men.. bagateller.. prisen er kjempebra. anbefaler denne til morra mi ..ehm svigermor Hadde jeg kjøpt denne maskinen hadde jeg lagt ved ei 256mb minnebrikke til 460kr (regner med komplett da installerer denne), samt WLAN (trådløst nettverk\internett) PC-card type CNet til 250kr. Må vel kanskje ha en bæreveske også; Trust til 198,- funker sikkert greit. Dette blir 7900kr pluss 200 i porto =8100. *vilha* Kjøp! ps: jeg har ikke erfaring med HP Pavilion pc'er, jeg går utelukkende ut ifra specs komplett gir. men jeg tror faktisk jeg heller ville hatt en HP enn en noname aopen 1557 thing (ja, jeg har hatt en sånn). Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 gode ting, var dette jeg ville høre! vekt bryr han seg ikke om, han er en sterk gutt. skal anbefale han denne nå da, med mindre noen andre har noen siste invendinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå