Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem å bli aktiv med TelevoIp


Anbefalte innlegg

Jeg har problem med å bli "aktiv" i DC++ etter inst av TelevoIP fast tlf.

Tidligere åpna jeg porter i 3Com ruter, da hadde jeg IP 192.168.1.174, og i det virtuelle oppsettet til 3Com kunne jeg kun velge de 3 siste nummera, mens de andre var låst. Etter inst av TelvoIp adapter, fikk jeg ny ip adr: 192.168.2.3, ergo kan jeg ikke åpne porter i 3com ruter lengre, den står fast på 192.168.1.***

 

Grandstream Gateway har fått IP 192.168.2.1, jeg har satt den til fast IP 192.168.1.160. Har lagt inn den nye IP'n min i DMZ i Grandstream - i tillegg har jeg åpna porter der.

 

Alt funker, tlf og nett men ikke Aktiv i Dc++.

 

Hva gjør jeg galt?

 

Har : #3Com Office connect ruter

# Speedtouch Adsl modem

# TN ISP

# My dynamic Ip view, Client for Dyndns.org

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter noen timers frustrasjon, fant jeg en enkel løsning. Konfigurer adapter via pc som beksrevet. Ta bort kabel fra Lan kontakten på adatpter, bytt Wan kabel til egen port på ruter.

 

Da funker alt som før + at TelevoIP fungerer 100%.

 

Det enkleste er ofte det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...