Gå til innhold

Casio exilim EX Z4 vs Z40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av de to modellene hadde jeg absolutt gått for Z40. Les www.digit.no sin test av Z40, der blir forbedringene fra Z4 til Z40 godt beskrevet. Dette er sakset fra Digit ang bildekvaliteten:

"EX-Z40 er en videreutvikling av EX-Z4, med lavere strømforbruk og en ny og bedre signalprosessor som viktigste forbedringer.......Objektivet til EX-Z40 er uforandret fra EX-Z4, så oppløsningsevnen er den samme. Likevel er bildene fra EX-Z40 betydelig bedre, takket være en mer avansert signalbehandling. Det kunne synes som om signalprosessoren i EX-Z4 var uforandret fra EX-Z3, til tross for at den hadde 1 mill. flere punkter å behandle. Det ga artifakter (skader) som ikke kunne unngås. Prosessoren i EX-Z40 videreformidler de 4 mill. bildepunktene på en fremragende måte."

Men det finnes jo andre minikamera som gir enda bedre bildekvalitet enn Z40 også. Har du vurdert Canon Ixus 40 og Panasonic FX2 eller FX7? Ixus 500 topper alle disse igjen, men er noe større og har mindre LCD-skjerm bl.a.

Lenke til kommentar

Ville unngått både Z-4 og 40. Bildekvaliteten på disse kameraene er rett og slett for dårlig.

Jeg kjøpte Z-40 selv for et par måneder siden. Fra før hadde jeg et Nikon Coolpix 4300, og fant ut jeg ville ha et kamera som var litt mindre og lettere å ta med seg.

Coolpix`en ble lagt ut for salg, og jeg begynte å knipse med Casio-kameraet.

Skuffelsen var stor da jeg sammenlignet bildene tatt med disse to kameraene. Casio-bildene var forferdelige i forhold til bildene tatt med Nikon-kameraet. Bilder som jeg trodde var middelmådige...

Så nå er det Exilim`en som ligger for salg, og jeg forsetter å knipse med Nikon`et, som jeg nå er strålende fornøyd med :thumbup:

Kenneth

Lenke til kommentar

z40 er et kjempebra kamera- man kan aldri få begge deler, man må ofre noe når man kjøper et lite kamera!

du ofrer kanskje litt bildekvalitet- men jeg er meget fornøyd med resultatet!

men det jeg vinner med tanke på z40 er at jeg plustelig har nesten tredoblet 'mine bilder' mappen:)

Lenke til kommentar
Tror heller jeg går for ixus 40, det virker som et bedre kamera. Panasonic FX2 eller FX7 er ellers et godt alternativ, men det ser ikke ut som om noen av de norske internettleverandørene selger den.

Elkjop.no selger dem for henholdsvis 3495,- og 4495,-

Men jeg tror Ixus 40 er et godt valg!

Lenke til kommentar
Tror heller jeg går for ixus 40, det virker som et bedre kamera. Panasonic FX2 eller FX7 er ellers et godt alternativ, men det ser ikke ut som om noen av de norske internettleverandørene selger den.

Jeg rangerer FX2 som et bedre kamera enn IXUS40 på alle andre steder enn video-modusen. Det etter å ha lest tester av kameraet :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...