Gå til innhold

Hva er det som ikke kan vannkjøles?

Anbefalte innlegg

Har ikke vannkjøling selv, kommer kanskje siden, men er det noen grense for hav man kan vannkjøle. Jeg har fått med meg at følgende kan kjøles med vann,

CPU

GPU

PSU

Hva med minne(litt vanskelig kanskje?) og harddisk? Er det noen som har prøvde det?

mvh Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-22 21:00, chma skrev:

Jeg har fått med meg at følgende kan kjøles med vann,

CPU

GPU

PSU

Hva med minne og harddisk?

Harddisk er absolutt lurt å kjøle med vann. CPU og GPU er selvskrevne, samme med CHIPSETT, Minne på skjermkortet og PSU. Jeg har ikke sett noen kjøle rambrikkene på hovedkortet med vann, men det fungerer helt sikkert.

Jeg tror noe av problemet blir hva som skal ligge hvor i rekkefølgen av kjøleblokker, feks rambrikkene på hovedkortet blir svært sjelden veldig varme --> første kjøleblokk, chipsettet blir sikkert litt varmere --> neste blokk i rekken.

Så kommer spørsmålet om du vil ha CPU kjøleblokken sist? Kanskje overklokker du, og trenger de sårt tiltrengte gradene kjøling du kan få, og vil ikke la vannet bli oppvarmet særlig på vei til CPU blokka.

Kanskje vil du bruke to pumper og to radiatorer? En pumpe/radiator for de mindre varme tingene (pumpe/radiator dimmensjonert deretter), og èn kraftigere pumpe/større radiator til CPU.

huff.... mange muligheter her!

Generelt kan vi vel si at det ikker grenser for hva du kan kjøle med vann, forutsatt at du klarer å lage en kjøleblokk som passer til komponenten du vil kjøle...

Lenke til kommentar

Her er ett STK.særdeles bra håndtværk.Vannkjølt core og ram på radeon 8500.Skikkelig "sexy" kjøle-blokk :eek:

http://www.zerofanzone.co.uk/

Sjekk meny'n til høyre!

OOOPS,så ikke d dreide seg om vanlig ram men pyt pytt.

Ett spørsmål.Hva er vitsen med å vannkjøle rammen når den ikke blir særlig varm??

En kamerat av meg har ddr2100 ram og den er så vidt lunka.Rammen min,døds kjip pc100 sdram,er jo nesten ikke lunka engang,MEN blir rammen heit når fsb blir høy??????

[ Denne Melding var redigert av: shorin på 2002-05-22 22:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 22:40, shorin skrev:

Her er ett STK.særdeles bra håndtværk.Vannkjølt core og ram på radeon 8500.Skikkelig "sexy" kjøle-blokk
:eek:

Sjekk meny'n til høyre!

Jepp, har drømt lenge om å lage minne/gpu kjøler til mitt ASUS V8200 G3 Ti500...

[ Denne Melding var redigert av: hce på 2002-05-23 11:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 20:39, ahpadt skrev:

Strømforsyneren
:grin:

Hvis du mener at strømforsyningen ikke kan vannavkjøles, må jeg skuffe deg. Har sett folk som har mekket vannavkjøling i strømforsyninge. Hvor risky det er, er en helt annen side av saken! :smile:

http://www.zerofanzone.co.uk/content.asp?r...rmax550w&page=1

silentcoolingpsusmall.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-05-27 20:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 20:48, Kenny000 skrev:

Hvis du mener at strømforsyningen ikke kan vannavkjøles, må jeg skuffe deg. Har sett folk som har mekket vannavkjøling i strømforsyninge. Hvor risky det er, er en helt annen side av saken! :smile:

Må legge til at vannkjøling av PSU kan gjøres MYE enklere enn det der :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Må legge til at vannkjøling av PSU kan gjøres MYE enklere enn det der :smile:

Mulig det. Det virker som om denne fyren liker å mekke lenge og nøye på maskinen sin...

Enhver person har vel sin form for hobby.

Har du forresten andre eksempler på vannkjølt PSU?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 21:08, Kenny000 skrev:

Mulig det. Det virker som om denne fyren liker å mekke lenge og nøye på maskinen sin...

Enhver person har vel sin form for hobby.

Joda og det er jo ikke til å nekte for at det ser _veldig_ bra ut det han gjør også :smile:

Quote:

Har du forresten andre eksempler på vannkjølt PSU?

Jepp

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-05-27 23:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...