intel_inside Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei alle sammen. Tenkte jeg skulle dele dagens dont med dere for å se om det er fler som mener det samme om tregheten og har vært borti det samme ang. Visasytemet deres. Vel, ca. kl. 10:30 i dag la jeg inn en bestilling på div. hardware som er på lager. Valgte å betale med Visa for å slippe oppkravsgebyret. Etter å ha fullført, kommer det en melding opp med rød skrift og noe med "Feil/mangler i kredittkortinformasjon" og forslag til mulige årsaker til dette. Det sto også: "Fyll inn riktig kredittkortinformasjonen nederst på siden og trykk Fullfør igjen." Når jeg har sjekket Visakortinfo igjen (ingenting galt) og trykker på "Fullfør", går transaksjonen gjennom. Alt vel. Trodde jeg... Når jeg sjekker nettbanken, ser jeg at jeg er trukket for ordrebeløpet to ganger! Sjekker kontosidene mine, men der er ordren kun oppført en gang. Ergo, Komplett har reservert pengene for den transaksjonen som de meldte fra om feil kortinformasjon på! Ringte Komplett, og der skulle de se på saken og ta kontakt med meg. Har ennå ikke hørt noe (6 timer siden) og regner ikke med å høre noe fra dem før tidligst på mandag. Litt dårlig service her... Regner med at de slipper Visareservasjonen uten mer fuzz. MEN det som også er irriterende, er at det tar 2 arbeidsdager før slike Visareservasjoner slippes, ergo får jeg ikke mine penger (ca. 2500,-) før tirsdag/onsdag. DET er irriterende når Komplett har ene og alene har skylden! I tillegg ser jeg nå (kl. 17:15) at varene ennå ikke er plukket! Det er nesten 7 timer siden Dette er for dårlig, Komplett!!! Vurderer sterkt å bryte min årelange og trofaste kundeforhold nå. Noen som har hatt lignende opplevelser? Ahh... godt å få sluppet ut litt "steam" her på forumet. Det har jo en viss terapeutisk effekt også Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det er ikke komplett som reserverer pengene, det er VISA som gjør det. Komplett har ingenting med det å gjøre. At du er trukket 2 ganger er VISA sin feil. Pengene får du tilbake, 2 arbeidssdager gjelder uansett om du handler hoss psdata eller mpx osv.. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hvis du har handlet hos komplett.no i det siste, burde du visst at tiden til den går til plukkliste, er +/- 1 dag . Komplett er en stor bedrift, og har nok sitt å stri med. Leit at du ikke får igjen pengene før på tirsdag/onsdag, men dette er jo egentlig ikke komplett sin skyld. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 X800 Forventer du at nå som julerushet starter at ting skal pakkes på dagen? Da kan du lik så godt gå i en butikk å handle. Husk at det er FOLK... som i mennesker som jobber. De er ikke guder. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Kan ikke helt se at Komplett har gjort noe galt her. Feil med visabetalingen er vel noe som kan skje, og som nevnt over så er det vel visa som er å laste for dette. Og når man handler i en nettbutikk så må man belage seg på at det tar litt tid. Litt drøyt å klage når det er gått 7 timer Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Har handlet en 3-4 ganger med Visa på Komplett og har absolutt ingen ting å klage på :-) Dersom man imidlertid blir bedt om kode etc. flere ganger kan det være grunn til å tenke seg om... Tror ikke det er Komplett som tuller her, da så vidt jeg har forstått dette er en transaksjon som er mer eller mindre styrt direkte mot Visa og egen bank... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 x800 : herregud mann, det er VISA som reserverer pengene, ikke Komplett. Ser ut som du forventer supermann service på minuttet her. Komplett er store, har mange kunder, ergo de har mye å gjøre. Litt tålmodighet kommer nok godt med Det at det trekkes dobbelt bør vel ikke være det største problemet, VISA gjør det andre beløpet synlig innen 2-3 arbeidsdager. Det er det VISA som har noe med, IKKE Komplett, de har ikke noe med dette i det hele tatt. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Når jeg sjekker nettbanken, ser jeg at jeg er trukket for ordrebeløpet to ganger! Sjekker kontosidene mine, men der er ordren kun oppført en gang. Ergo, Komplett har reservert pengene for den transaksjonen som de meldte fra om feil kortinformasjon på! Visa har reservert, ikke Komplett. Man bør skylde på riktig selskap når man skal klage på noe i det minste. MEN det som også er irriterende, er at det tar 2 arbeidsdager før slike Visareservasjoner slippes, ergo får jeg ikke mine penger (ca. 2500,-) før tirsdag/onsdag. DET er irriterende når Komplett har ene og alene har skylden! Nok en gang, Visa har skylden, ikke Komplett. Og at Visa har bestemt at det skal ta 2 arbeidsdager blir det litt for dumt å kjefte på Komplett for. I tillegg ser jeg nå (kl. 17:15) at varene ennå ikke er plukket! Det er nesten 7 timer siden Dette er for dårlig, Komplett!!! Ikke får totalt sjokk nå, men Komplett har sannsynligvis hatt mer enn en bestilling å ta seg av i dag Edit: Skrivefeil som endret innholdet totalt Endret 29. oktober 2004 av TEE Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Det er kanskje greit å bruke forumet for å få ut litt "steam", men det er kanskje litt dumt å vise frem at man har absolutt litt lite greie på hva man "ranter" om.. Det blir litt barnslig å "true med" .. "Nå vil jeg ikke leke med KOmplett lenger asså" Dersom du handler med Visa(kort) på nett (eller drar kort i butikken) *kan* man oppleve at en transaksjon feiler, men at det likevel reserveres.. Er man fryktelig redd for det.. eller har en saldo som ikke er allverden... Kjøp ting kontant... eller oppkrav.. Verre er det ikke... Og så utrolig utålmodig da!!! Du bestiller rett før helga.. du er kanskje klar over at du ikke er den eneste kunden til den klart største webshopen (data) i landet? Enda ett tegn på lavt modenhetsnivå kanskje? Edit: Beklager den noe krasse tonen, men når man raser ut på den måten trådstarter gjør.. da må man tåle litt tilbake... Endret 29. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Synes du syter unødvendig mye nå... Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Takk for innspill, men hvem har skylden for at jeg må gi fra meg 2500 kroner til onsdag? Visa? Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Forventet faktisk utsendelse i går, en nettbutikk BØR ikke trenge over 24 timer for å plukke en ordre... Endret 30. oktober 2004 av x800 Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Forventet faktisk utsendelse i går, en nettbutikk BØR ikke trenge over 24 timer for å plukke en ordre... Det er vel ikke så veldig lett for noen nettbutikker og plukke ut varer etter de har fått orderen da. Du er ikke den største kunden komplett har mann. Så du må nok vente med tålmodighet. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Takk for innspill, men hvem har skylden for at jeg må gi fra meg 2500 kroner til onsdag?Visa? at visa har feil på sitt system er jo visa si feil, og dermed er det dem som er skyld i at du ikke har tilgjengelig 2500 kr på kontoen lengre Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 At en må vente 1 dag før ordren sendes, er for meg for lang tid. Sorry. Hvordan kan en vite at det kun er Visa som har generert denne feilmeldingen? Ligger ikke websidene hos Komplett med ekstern link til Visa? Tror feilen likså godt kan være hos Komplett. Anyway: NetShop here I come! Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Forventet faktisk utsendelse i går, en nettbutikk BØR ikke trenge over 24 timer for å plukke en ordre... tja.. de gangene jeg har bestilt der har de blitt plukket og sendt samme dag. med unntak av en gang hvor jeg bestilte ganske "tunge" ting ( kabinett, psu, hovedkort osv.. ) men må nok regne med at ALLE webshops, om det så måtte være data eller "vanlig" hardware, så går det "tregt"(tregere enn normalt) pga. jula nærmer seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå