Gå til innhold

Nytt hovedkort, pc rebooter

Ihvon

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem her. Fikk mitt nye hovedkort Gigabyte K8NX Pro idag, monterte det og startet maskina.

Men når den skal starte windows, starter maskina på nytt. Fikk et glimt av winXP-loading-skjermen en gang.

Hva kan være feilen? Harddisken er en Samsung spinpoint 120Gb s-ata. Har prøvd forskjellige instillinger i BIOS,

men den vil bare ikke.

Ellers har jeg Twinmos 512mb 3200 RAM, powercolor 9800pro, chieftech 300w psu.

Skal teste litt mer utover kvelden, men hvis noen har tips eller svar, så er jeg takknemlig for litt hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, har du brukt den harddisken du har nå på et annet hovedkort (Dvs. annet brikkesett og IO kontroller)? Om du så har gjort, må du re-installere Windows, da Windows ikke liker å starte om OS disken har blitt satt på en annen kontroller.

Du kan prøve å kjøre maskinen opp med Windows Rescue / Update og se om det hjelper noe.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Heisann... Jeg har samme problem. Må jeg virkelig re-installere Windows? Dette blir noe møkk :cry: ... Jeg har kjøpt et Abit-NF7, Vannkjøling, ny 512 RAM. Jeg får et lite glimt av at den starter i windows, så ser jeg en blå skjerm i et tiendels sekund, som kamerater avmeg har fått opp da overklokking(f.eks) er for høy i forhold til innstillinger osv...

ChingLing---> Hva mener du med Windows Rescue/Update?

Lenke til kommentar
Jeg får et lite glimt av at den starter i windows, så ser jeg en blå skjerm i et tiendels sekund,

Nå satte jeg inn grafikkortet fra denne pc'en, et mx440 tror jeg.

Helt likedan, windowsXP i ett tidels sekund, så en blåskjerm i et tidels sekund.

Får nok formatere i morgen etter en backup, så får vi se om jeg har nok power.

Ps: Hvordan er det best å formatere? fra en annen maskin, eller går det med windowsXP-cd'en?

Endret av Ihvon
Lenke til kommentar

Har prøvd sikkerhetsmodus ja. Hver gang den starter på nytt kommer den beskjeden opp: at windows

måtte avslutte pga en maskinvareendring osv, og jeg kan starte på vanlig måte,

med siste fungerende innstillinger, eller i sikkerhetsmodus. Alt gir samme resultat.

Men som sagt, jeg får formatere og se om provlemet løser seg.

Lenke til kommentar
Hei!

Har et lite problem her. Fikk mitt nye hovedkort Gigabyte K8NX Pro idag, monterte det og startet maskina.

Men når den skal starte windows, starter maskina på nytt. Fikk et glimt av winXP-loading-skjermen en gang.

Hva kan være feilen? Harddisken er en Samsung spinpoint 120Gb s-ata. Har prøvd forskjellige instillinger i BIOS,

men den vil bare ikke.

Ellers har jeg Twinmos 512mb 3200 RAM, powercolor 9800pro, chieftech 300w psu.

Skal teste litt mer utover kvelden, men hvis noen har tips eller svar, så er jeg takknemlig for litt hjelp!

Heisann!

Dette med å skrive poster om dette, har jeg allerede gjort, jeg har faktisk gjort det 3ganger. Jeg har akkurat samme problem som deg.

Men min holder seg mye lenger.

AMD A64 3200+

Gigabyte k8nnxp 754

TwinMos Twister 512

9800pro

500w labtec

gigabyte psu -cpu kjøler

imat ingen ville skrive på mine poster angående dette problemet så måtte jeg faktisk finne det ut selv. Alle vet jo at google.com er din venn, så jeg tok meg en tur til google og søkte på crash 256_1.

Jeg har lest mye og mange mener at dette kommer av medieavspillere og internett explorer. Jeg bruker ikke explorer (Opera) å jeg har bare RealPlayer og vlc.

så dagen etter leste jeg litt til, da så jeg noe om å flashe biose med @bios som du har antagelig fått meg i pakken imat du bestilte deg gigabyte hk. Du bare laster ned gigabyte bios fra www.gigabyte.com.tw og laster ned den nyeste - støtte for sempron prossesor, jeg har ikke sempron så JEG dret meg ut der.

så får du se om du kommer noe lenger - Bruk google du , mye lettere :D

Lykke til mvh Stian_A

Nei, jeg har ennå ikke fiksa problemet :hmm:

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar

Du må nokk reinstalere, som flere andre hær sier.

Den win. du har inner kjenner ikke igjen miljøet. For alle driverene som hører til hovedkortet er annerledes, sansynligvis BIOS også. Blir vel omtrent det samme som å sprøve å sette veiva til en rekkes-ekser inn i en V-sekser gåkke bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...