Ihvon Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei! Har et lite problem her. Fikk mitt nye hovedkort Gigabyte K8NX Pro idag, monterte det og startet maskina. Men når den skal starte windows, starter maskina på nytt. Fikk et glimt av winXP-loading-skjermen en gang. Hva kan være feilen? Harddisken er en Samsung spinpoint 120Gb s-ata. Har prøvd forskjellige instillinger i BIOS, men den vil bare ikke. Ellers har jeg Twinmos 512mb 3200 RAM, powercolor 9800pro, chieftech 300w psu. Skal teste litt mer utover kvelden, men hvis noen har tips eller svar, så er jeg takknemlig for litt hjelp! Lenke til kommentar
Ad0 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Prøv å sette inn et crappy grafikkort, og se om det hjelper. 300W er litt lite for dagen... ! Endret 29. oktober 2004 av Ad0 Lenke til kommentar
Ihvon Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Fryktet at det var lite strøm ja, siden den restarter når windows starter. Hmmm, hva er bra strømforsyning hvis man skal ha for en stund da? Edit: Hva med denne? Aspire 520W Strømforsyning Silver Endret 29. oktober 2004 av Ihvon Lenke til kommentar
ChingLing Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Heisann, har du brukt den harddisken du har nå på et annet hovedkort (Dvs. annet brikkesett og IO kontroller)? Om du så har gjort, må du re-installere Windows, da Windows ikke liker å starte om OS disken har blitt satt på en annen kontroller. Du kan prøve å kjøre maskinen opp med Windows Rescue / Update og se om det hjelper noe. Lykke til Lenke til kommentar
Jölle_BoY Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Heisann... Jeg har samme problem. Må jeg virkelig re-installere Windows? Dette blir noe møkk ... Jeg har kjøpt et Abit-NF7, Vannkjøling, ny 512 RAM. Jeg får et lite glimt av at den starter i windows, så ser jeg en blå skjerm i et tiendels sekund, som kamerater avmeg har fått opp da overklokking(f.eks) er for høy i forhold til innstillinger osv... ChingLing---> Hva mener du med Windows Rescue/Update? Lenke til kommentar
Ihvon Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Jeg får et lite glimt av at den starter i windows, så ser jeg en blå skjerm i et tiendels sekund, Nå satte jeg inn grafikkortet fra denne pc'en, et mx440 tror jeg. Helt likedan, windowsXP i ett tidels sekund, så en blåskjerm i et tidels sekund. Får nok formatere i morgen etter en backup, så får vi se om jeg har nok power. Ps: Hvordan er det best å formatere? fra en annen maskin, eller går det med windowsXP-cd'en? Endret 29. oktober 2004 av Ihvon Lenke til kommentar
birgeru Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Har du prøvt å starte windows i "sikker modus"? Trykk F8 (tror jeg) ved oppstart. Da laster windows bare standardriverne. Lenke til kommentar
Ihvon Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Har prøvd sikkerhetsmodus ja. Hver gang den starter på nytt kommer den beskjeden opp: at windows måtte avslutte pga en maskinvareendring osv, og jeg kan starte på vanlig måte, med siste fungerende innstillinger, eller i sikkerhetsmodus. Alt gir samme resultat. Men som sagt, jeg får formatere og se om provlemet løser seg. Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 jeg hadde noe lignende etter at jeg satt zalman kjøler på skjermkortet, jeg formaterte kom ingen vei etter den blåskjermen ikke sikkerthetsmodus, etter at jeg formaterte no problemo Lenke til kommentar
Izor Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Blir det shutdown etter blåskjermen eller? Husker at i de gamle Q-tecene var det problemer med strøm, og der mener jeg faktisk at det var 350 W. Så det kan ha noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Helt nytt HK medfører en masse endringer slik at Windows går helt i ball. Med mindre du skifter til nøyaktig samme HK som du hadde er dette å betrakte som en ny PC som forutsette reinstallasjon av Windows. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Hei!Har et lite problem her. Fikk mitt nye hovedkort Gigabyte K8NX Pro idag, monterte det og startet maskina. Men når den skal starte windows, starter maskina på nytt. Fikk et glimt av winXP-loading-skjermen en gang. Hva kan være feilen? Harddisken er en Samsung spinpoint 120Gb s-ata. Har prøvd forskjellige instillinger i BIOS, men den vil bare ikke. Ellers har jeg Twinmos 512mb 3200 RAM, powercolor 9800pro, chieftech 300w psu. Skal teste litt mer utover kvelden, men hvis noen har tips eller svar, så er jeg takknemlig for litt hjelp! Heisann! Dette med å skrive poster om dette, har jeg allerede gjort, jeg har faktisk gjort det 3ganger. Jeg har akkurat samme problem som deg. Men min holder seg mye lenger. AMD A64 3200+ Gigabyte k8nnxp 754 TwinMos Twister 512 9800pro 500w labtec gigabyte psu -cpu kjøler imat ingen ville skrive på mine poster angående dette problemet så måtte jeg faktisk finne det ut selv. Alle vet jo at google.com er din venn, så jeg tok meg en tur til google og søkte på crash 256_1. Jeg har lest mye og mange mener at dette kommer av medieavspillere og internett explorer. Jeg bruker ikke explorer (Opera) å jeg har bare RealPlayer og vlc. så dagen etter leste jeg litt til, da så jeg noe om å flashe biose med @bios som du har antagelig fått meg i pakken imat du bestilte deg gigabyte hk. Du bare laster ned gigabyte bios fra www.gigabyte.com.tw og laster ned den nyeste - støtte for sempron prossesor, jeg har ikke sempron så JEG dret meg ut der. så får du se om du kommer noe lenger - Bruk google du , mye lettere Lykke til mvh Stian_A Nei, jeg har ennå ikke fiksa problemet Endret 30. oktober 2004 av Stian_A Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Du må nokk reinstalere, som flere andre hær sier. Den win. du har inner kjenner ikke igjen miljøet. For alle driverene som hører til hovedkortet er annerledes, sansynligvis BIOS også. Blir vel omtrent det samme som å sprøve å sette veiva til en rekkes-ekser inn i en V-sekser gåkke bra. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Skjedde det samme hos meg en gang da var det hdden som var kødden. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Twinmos og NF3 Corsair og NF3 Lenke til kommentar
duottar Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Twinmos og NF3 Corsair og NF3 NF3 har vel blitt kompitabel med twinmos med siste bios. Leste ialfall det på sidene til abit om nf7-s. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har dere skjekket tempen på cpu'en, høres ut som dere har varme problemer? Kan og være rpm'en på cpu viften som er lav, så skjekk i bios angående rpm på cpu viften og tempen. Håper ikke eg får problemer når eg får min amd 64 3400+ og msi k8n neo platinum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå