Gå til innhold

Nytt lydkort, 200-300kr, musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge er vel bra, så det er vel hipp som happ hva du velger

 

Begge benytter vel VIA ENVY 24PT lydchip

 

Chaintech muligens best på 2.1 lyd

Hercules muligens best på kansje noe det samme

 

4.1 vil helt sikkert være absolutt kurrant

Spillytelsen noe det samme, muligens at Terratecs drivere er hakket bedre

 

Front tilkobling vet jeg ikke. Du vil nok bli fornøyd samme hvilket du velger...

Lenke til kommentar
Begge er vel bra, så det er vel hipp som happ hva du velger

 

Begge benytter vel VIA ENVY 24PT lydchip

 

Chaintech muligens best på 2.1 lyd

Hercules muligens best på kansje noe det samme

 

4.1 vil helt sikkert være absolutt kurrant

Spillytelsen noe det samme, muligens at Terratecs drivere er hakket bedre

 

Front tilkobling vet jeg ikke. Du vil nok bli fornøyd samme hvilket du velger...

Takk for hjelpa :)

 

Tror jeg går for Terratec-kortet i og med at det er mest usikkerhet rundt det andre (4.1 kvalitet osv.). Kan skrive litt om mine erfaringer med kortet når jeg har fått det og prøvd det!

 

Bare kom med flere innvendinger, bestiller litt senere i kveld!

Lenke til kommentar

bra valg med Terra kortet ;) det som ikke er så bra med det er at det er en jumper på det som du må plassere om du vil ha "Line 1 out" eller "headsett" på den ene utgangen...når du setter jumperen på "head sett" er ikke det så bra lyd..

jeg viste ikke om dette til å starte med så jeg ble litt skuffet..så fikk jeg en ide :D LES BRUKSANVISNINGEN ... hehe ... og når jeg byttet plass på jumperen ble lyden SÅÅÅÅÅÅÅ MYYYYE BEEEDDDRRREEE !!! :cool: nå er jeg 100% fornøyd med kjøpet...ANBEFALES ! (bra jeg fikk en impulsiv ide om å lese bruksanvisningen) :)

Lenke til kommentar
bra valg med Terra kortet ;) det som ikke er så bra med det er at det er en jumper på det som du må plassere om du vil ha "Line 1 out" eller "headsett" på den ene utgangen...når du setter jumperen på "head sett" er ikke det så bra lyd..

jeg viste ikke om dette til å starte med så jeg ble litt skuffet..så fikk jeg en ide :D LES BRUKSANVISNINGEN ... hehe ... og når jeg byttet plass på jumperen ble lyden SÅÅÅÅÅÅÅ MYYYYE BEEEDDDRRREEE !!! :cool: nå er jeg 100% fornøyd med kjøpet...ANBEFALES ! (bra jeg fikk en impulsiv ide om å lese bruksanvisningen) :)

Så hvis jeg skal bruke headset må jeg inni kabinettet og flytte på en jumper for å fikse det!?

 

Og hvis jumperen er satt til headset så får jeg dårlig lyd i høyttalerne?

Lenke til kommentar

nei, jeg bruker ikke "head sett" jumperen men line 1 ut på headsett og det fungerer bedre enn headsett jumperen med headsett...

Jeg synes det egentlig var litt unødvendig med disse jumperene.. kunne ha stått på line 1 out hele tiden..mye bedre lyd i headsett og høyttalere da

Lenke til kommentar
nei, jeg bruker ikke "head sett" jumperen men line 1 ut på headsett og det fungerer bedre enn headsett jumperen med headsett...

Jeg synes det egentlig var litt unødvendig med disse jumperene.. kunne ha stått på line 1 out hele tiden..mye bedre lyd i headsett og høyttalere da

Ohh, takk Gud! :) Ble litt redd der, for jeg hadde ikke orka å åpne kabinettet og skifte på en jumper hver gang jeg skulle bruke headsettet, hehe.

 

Da gleder jeg meg til det kommer i posten. Kommer som sagt til å fortelle litt her om hva jeg syns om det! :D

 

Men fortell litt mer om kortet, da? Lydkvalitet i musikk og spill, drivere osv.? Er det front-tilkobling for mic/høyttalere?

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar
er ikke front tilkobling (hvis jeg skjønner hva du mener, sånn at du kan sette i head sette foran i pc'en i stede for bak) lyd kvaliteten er bra til musikk og spill..(har prøvd mest på musikk, kjøpte mitt på lørdagen)
har bestilt høyttalere nå..creative megaworks 250d .. gleder meg..
prøvde med noen andre høyttalere (5.1) og det fungerte bra...
du vil kanskje høre noe susing viss du hører godt etter og hvis master volume på pc'en står på fult, men legger egentlig ikke merke til det...(da må du høre veldig godt etter) det vil altid vere litt susing på lydkort til under 1000 kr
Men jeg er fornøyd med kortet..har ikke prøvd optisk inn/ut enda men den dagen kommer sikkert :) et bra allaround kort.. driverene er enkle å innstalere..de er på en cd som følger med.. på hjemme siden til de ligger disse driverene..(har ikke kommet noen nye som sier at disse er bra nokk) har egentlig ikke gitt noe mer inni driverene så jeg kan ikke si noe mere om de.. er med en mixe kontroll ting program der du kan bestemme alt fra lyden på hver eneste høyttaler til hvilke line out lyden skal komme på til tja...ALT :)
Lenke til kommentar

Da er kortet i hus. Installasjonen gikk greit, men har hatt noen små problem. Det er dog ikke kortets feil, så jeg orker ikke gå dypere inn i det.

 

Merker forskjell på lyden, den er klarere og bedre. Mindre bass på dette kortet, noe som er bra. Har sub så jeg setter bare opp der.

 

Samme problemet med både dette og det gamle kortet, mye susing når jeg har høyt volum fra Windows. Litt irriterende!

 

Programvaren følger med er helt ok. Skal se etter nye drivere nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...