Gå til innhold

HDD LED, POWER SW hvor skal de??

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er strax ferdig med å bygge PC'n min, det eneste jeg mangler å gjøre er å sette HDD LED og POWER SW kontaktene på HovedKortet, jeg har et ASUS A7V-333, kan noen hjelpe meg med eksakt hvor de skal? Jeg vet de skal nederst til høyre på HK et sted, men hvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal jo like ved der du satte den andre! Det må da stå i manualen? Kan ikke tenke meg at Asus ikke lager en fullstendig og god manual!

Har du kikke på hovedkortet da at det ikke står med liten skrift ved siden av der den skal sitte? Det gjør det i hvertfall på mitt kort...

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Nå er ikke HDD-LED den viktigste kabelen med en gang eller da! Det er bare en kabel som gjør at lyset foran på kabinettet lyser da hardisken går...

Du kan sette den på etter hvert som du finner ut hvor den skal sitte...

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 21:03, steinih skrev:

Den skal jo like ved der du satte den andre! Det må da stå i manualen? Kan ikke tenke meg at Asus ikke lager en fullstendig og god manual!

Joda det står garantert i manualen. Asus lager forøvrig kanskje de beste HK manualene.

Quote:

Den 2002-05-22 20:58, hasuwest skrev:

Jeg har funnet plassen til Power SW men ikke HDD LED enda.. Noen som gidder å gi en liten kar i nød litt hjelp?

Lurer på om det ikke er HDD LED som står litt over resten av klynga, muligens en smule til venstre.

Lenke til kommentar

Hehehehehe!!!!

Unnskyld for at jeg ler, men jeg har akkurat samme hovedkortet - ikke for å slenge dritt etc., men hvor mange PC'er har du montert før? eller kan du rett og slett ikke å lese manualer og det som står på printkortet til A7V333 kortet?

Nederst til høyre ser kortet ditt ca. slik ut:

.. <- her skal HD led'en stå (IDE-led)

:::::::::::: <- ingenting skal kobles her

::::::::::::::::<- øverst til venstre, power led,

|her skal power switchen stå

|her skal reset'en (begge de siste på nederste linje, pwr til venstre)

disse markeringene er ikke helt nøyaktige, men de er merket av på hovedkortet.

PS. på hovedkortet mitt er det en trykkfeil: power ledet skal stå til venstre, alt er skrevet på bunnen av kortet (under de to nederste rekkene med pins.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...