B4stian Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 I serveren min har jeg satt inn en AMD Athlon XP 2500+ Barton, den viser for det første kun 1900+, altså FSB må opp til 166, men jeg får ikke stilt den opp! Jeg får fram hva FSB'en er, men har ikke tilgang til å endre den, kan jeg ikke klokke med en MSI KM4AM-V?? Og skal cpu'en ligge på 63 grader idle?? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 synes tempen var litt høy til å være uklokket. har du tatt på rett mengde good, eller kan kjøleribba stå feil plassert? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Kan jo såklart sjekke.. *forte seg å skru av maskinen å sjekke* Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Jaja, da var den tatt av og satt på igjen: resultat: kanskje 1 grad mindre.. men har ikke goop, og har ikke mere igjen, hvor mange grader utgjør det? Og kan jeg ikke stille FSB'en på mitt kort? EDIT: beklager for bumping, glemte helt å trykke på edit Endret 29. oktober 2004 av datating Lenke til kommentar
garfunk Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 du må nok skaffe deg goop ja. Det vil senke tempen betydelig...koster ikke så mye....får tak i det på komplett.no og lignende. Sitter også med en 2500+ klokka opp til 3200+...tempen er på 50 grader (med goop ) Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) I serveren min har jeg satt inn en AMD Athlon XP 2500+ Barton, den viser for det første kun 1900+, altså FSB må opp til 166, men jeg får ikke stilt den opp! Jeg får fram hva FSB'en er, men har ikke tilgang til å endre den, kan jeg ikke klokke med en MSI KM4AM-V?? Og skal cpu'en ligge på 63 grader idle?? Hvis du hadde lest svaret som endrebjorsvik89 ga deg her, hadde du sett at hovedkortet ditt har jumperstyrt FSB. Jumperene finner du nede i høyre hjørne på bildet. Ja, du bør ha kjølepasta, det kan bety mellom 10 og 20 grader i forskjell! Kanskje mer! P.S.Du bør ikke engang tenke på å klokke før du har fått på kjølepasta! Og siden hovedkortet har jumperstyrt FSB, er det ingen mellomting mellom 166 og 200Mhz, så da blir det enten eller om prosessoren din klarer 200 Mhz stabilt... Endret 29. oktober 2004 av Fiesta Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Ok, ang. overklokking er ikke det noe farlig, for skal ikke klokke. EDIT: ang. goop, hvordan burde jeg ta det på, og hvor mye? Endret 29. oktober 2004 av datating Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ja, du bør ha kjølepasta, det kan bety mellom 10 og 20 grader i forskjell! Kanskje mer! P.S.Du bør ikke engang tenke på å klokke før du har fått på kjølepasta! Sitter her på min Barton 2500+ @ 3200+ og her har jeg kjørt uten goop i flere måneder uten problem...(idle:34-37 load: 45-50 iflg. BIos) For kort tid siden monterte jeg Akasa viftestyring og tempmåler(probe)... Da la jeg på AS.. Da gikk temp.. *OPP* på idle.. noe ned full load.. Nå skal det dog sies at jeg planslipte Volcano12 sinken da jeg prøvde uten goop.. Når du får en forskjell på 10-20 grader da har du rett og slett montert kjøler feil (dårlig kontakt).. Så mye forskjell gjør *aldri* goop (forutsett rett montering). Det er kun snakk om få grader forskjell.. vel.. det kan bli en del grader mer på full load.. Dersom sink og heatspreader har veldig "grove" flater kan jeg dog være enig at det vil ble relativ store forskjeller med/uten goop.. dog.. kun ved max load.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 EDIT: ang. goop, hvordan burde jeg ta det på, og hvor mye? Arctic Silver Instructions (gjelder for omtrent aller typer goop) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå