Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen tips til oppsett av trådløst hjemmenettverk?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et nettverk hjemme som ser sånn ut:

Innlinje->splitter->ADSL-modem->gateway/server som kjører Clarkconnect 2.2->switch->PC-er

Nå har vi fått en laptop vi gjerne vil ha på trådløst nett, og jeg er da på jakt etter et aksesspunkt som det er mulig å slå av DHCP-funksjon på. Jeg vil at den kun skal videresende signalene som går over switchen til laptopen, uten å ville fungere som server/brannmur etc. (Om den har disse funksjonene er det fint, så lenge det går an å slå dem av...)

Jeg vil også ha et trådløst kort til laptopen. Hva anbefaler dere? PCMCIA eller USB? Gi meg gjerne noen tips til hvilke produkter som er best.

mvh,

Petter Brodin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo gi deg ett råd og det er å kryptere linjen, om ikke kan du få ubudne gjester. Om du ikke allerede har gjort det.

Selv sitter jeg og leker litt med laptop enkelte steder selv, mens andre i klassen ikke betaler noe i det hele tatt for internet. Dette er fordi at de snylter på andres linjer der dem bor, ikke så dumt hva? :yes:

Endret av Blast3r
Lenke til kommentar

Vel du kan jo bare kjøpe ett aksesspunkt og sette igang eventuelt kan du kjøpe en router og slå av dhcp og resten av dill dall funksjonene og bare plugge switchen inn på port 1 på den trådløse routeren. SMC 2804WBR burde fungere greit i sånn måte. Jeg ville gått for PCMCIA da du slipper og ha en antenne som henger og slenger ved siden av pc'en. Men det er nå bare min mening da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...