Guitar Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Heisann... Jeg lurer på om det er mulig å bruke sin mobiltelefon (bluetooth) til å ringe med en PDA, har kjøpt meg en Dell Axim X30 med wlan og bluetooth. Hvilken software trenger jeg i så fall? Takk for svar Hilsen Jan Rasmussen Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei, og velkommen til forumet! Er det noe av dette du leter etter? : http://www.myxda.com/html/HowToUse/XdaII/H...20Bluetooth.htm Lenke til kommentar
Guitar Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei igjen... Var vel ikke helt det jeg var ute etter, lurte på om jeg kan ringe med min PDA, via blutooth på min mobiltelefon. Mulig jeg forklarer meg dårlig Både PDA og mobiltelefon har bluetooth, da brukes liksom mobiltelefonen som et gsm modem... Noen som har testa dette, og hvilken software trenger jeg? Hilsen Jan Rasmussen Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Skal ikke si dette helt sikkert, men jeg tror at det ikke finnes.. Hadde vært bra om/hvis det finnes da Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Mener du å surfe? Isåfall er det bare å bonde telefonen som en dialup modem med PDA'en, også følge følgende veiledning: http://www.epocket.no/support/faq/GPRS_oppsett_PPC_2003.asp Lenke til kommentar
Guitar Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Hallo... Nei mener ikke å surfe...mener å ringe med PDAèn og bruke mobiltelefonen som "modem"...noen som vet om det er mulig å om jeg trenger noe spesiell software. Hilsen Jan Rasmussen Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Nei mener ikke å surfe...mener å ringe med PDAèn Du kan ikke bruke PDA'en som høytaler og mikrofon hvis det var det du tenkte på. Men du kan bruke PDA'en til å ringe ut med, ta imot SMS osv... har du da et BT-headset, så kan mobilen ligge i lomma. Den software du da trenger, er Running Voice GSM: http://www.pocketpresence.com/rvgsm.asp Litt gamle screenshots der, her er noen nyere: Lenke til kommentar
Guitar Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 TopDog Takker, det var akkurat det jeg var ute etter...la mobilen ligge i lomma og ringe ut via PDAèn med blutooth...noen tips om hvor jeg kan få tak i det programmet Hilsen Jan Rasmussen [email protected] Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Han ga jo linken da: http://www.pocketpresence.com/rvgsm.asp Lenke til kommentar
Guitar Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Joda så den linken, vel, har skaffa det programmet, er det noen som kan guide meg gjennom oppsett på min PDA for å få dette til? Har drevet på i dager uten å få det til...HJELP! Hilsen Jan Rasmussen Lenke til kommentar
Guitar Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Får nå til å ringe ut med PDAèn min via bluetooth på min telefon, men får ikke kobla opp mot internett med gprs...kan noen HJELPE? Hilsen Jan Rasmussen Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 får ikke kobla opp mot internett med gprs... Har du koblet opp mot en bluetooth-telefon må du bruke Flexport Data istedet for den vanlige bluetooth-driveren. Lenke til kommentar
Guitar Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Skjønner, har du oppsett mot netcom på hvordan dette skal gjøres på min pda? Hilen Jan Rasmussen Lenke til kommentar
Guitar Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 TopDog... Du må hjelpe meg, ser ut som du er den eneste som har skikkelig peiling her Hilsen Jan Rasmussen Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Skjønner, har du oppsett mot netcom på hvordan dette skal gjøres på min pda? http://www.epocket.no/support/faq/GPRS_oppsett_PPC_2003.asp Bare bruk Flexport Data som modem. Lenke til kommentar
Guitar Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Hei igjen...og takk for all hjelp...satte opp etter beskrivelsen som var på linken...kommer så langt at det står kobler opp på telefonen min (T610) men det er også alt... Noe forslag til hva som skal til? Hilsen Jan Rasmussen Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Skjønner, har du oppsett mot netcom på hvordan dette skal gjøres på min pda? http://www.epocket.no/support/faq/GPRS_oppsett_PPC_2003.asp Bare bruk Flexport Data som modem. "Feil" i oppsett på epocket. I følge teksten skal man bruke *99# hos NetCom og *99***1# med Telenor.... Disse nummerne er ikke operatøravhengig, men telefon/oppsettavhengig. Begge nummerne fungerer utmerket hos begge operatører, det kommer bare an på hvordan tlf man har og hvordan man setter det opp. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hei igjen...og takk for all hjelp...satte opp etter beskrivelsen som var på linken...kommer så langt at det står kobler opp på telefonen min (T610) men det er også alt... Noe forslag til hva som skal til? Hilsen Jan Rasmussen Du kan følge "Telenor-oppsettet", men istedetfor +cgdcont=1,"ip","internet" så skriver du +cgdcont=1,"ip","internet.netcom.no". NetCom oppsettet på eposcket vil ikke fungere med en SonyEricsson tlf med mindre du ikke tilfeldigvis har en GPRS internet konto øverst på lista di over datakontoer. Hvis du har en MMS eller WAp konto øverst vil du få koblet opp, men ikke kunne laste ned sider(vil se ut som DNS feil). Med en Nokia tlf ville derimot oppsettet fungert greit(Også for Telenor). Lenke til kommentar
Guitar Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Sletta mine 2 andre kontoer sånn at bare gprs stod igjen, da funka det med netcom sitt oppsett! Takker så mye TopDog Du mener jeg bør kjøpe meg en Nokia telefon Når vi nå er inne på tema, skal ha meg ny mobil, og nokia er vel ikke det beste valget med hensyn til feil? Hva vil du anbefale...trenger bluetooth, muligens kamera...men ikke radio, mp3 og en masse dill...er ute etter en telefon som FUNKER! Hilsen Jan Rasmussen Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Du mener jeg bør kjøpe meg en Nokia telefon Meg? Hvor har du fått det fra? Jeg ville IKKE valgt Nokia. Nokia gjør rare ting med bluetooth. Nei, jeg ville valgt Sony-Ericsson eller Siemens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå