Gå til innhold

Ringe via Bluetooth

Guitar

Anbefalte innlegg

Heisann...

Jeg lurer på om det er mulig å bruke sin mobiltelefon (bluetooth) til å ringe med en PDA, har kjøpt meg en Dell Axim X30 med wlan og bluetooth. Hvilken software trenger jeg i så fall?

Takk for svar :)

Hilsen Jan Rasmussen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen...

Var vel ikke helt det jeg var ute etter, lurte på om jeg kan ringe med min PDA, via blutooth på min mobiltelefon. Mulig jeg forklarer meg dårlig :)

Både PDA og mobiltelefon har bluetooth, da brukes liksom mobiltelefonen som et gsm modem...

Noen som har testa dette, og hvilken software trenger jeg?

Hilsen Jan Rasmussen

Lenke til kommentar
Nei mener ikke å surfe...mener å ringe med PDAèn

Du kan ikke bruke PDA'en som høytaler og mikrofon hvis det var det du tenkte på. Men du kan bruke PDA'en til å ringe ut med, ta imot SMS osv... har du da et BT-headset, så kan mobilen ligge i lomma.

Den software du da trenger, er Running Voice GSM:

http://www.pocketpresence.com/rvgsm.asp

Litt gamle screenshots der, her er noen nyere:

Dialpad.gif

SpeedDial.gif

DataManager.gif

Lenke til kommentar

Hei igjen...og takk for all hjelp...satte opp etter beskrivelsen som var på linken...kommer så langt at det står kobler opp på telefonen min (T610) men det er også alt...

Noe forslag til hva som skal til?

Hilsen Jan Rasmussen

Lenke til kommentar
Skjønner, har du oppsett mot netcom på hvordan dette skal gjøres på min pda?

http://www.epocket.no/support/faq/GPRS_oppsett_PPC_2003.asp

Bare bruk Flexport Data som modem.

"Feil" i oppsett på epocket. I følge teksten skal man bruke *99# hos NetCom og *99***1# med Telenor.... Disse nummerne er ikke operatøravhengig, men telefon/oppsettavhengig. Begge nummerne fungerer utmerket hos begge operatører, det kommer bare an på hvordan tlf man har og hvordan man setter det opp.

Lenke til kommentar
Hei igjen...og takk for all hjelp...satte opp etter beskrivelsen som var på linken...kommer så langt at det står kobler opp på telefonen min (T610) men det er også alt...

Noe forslag til hva som skal til?

Hilsen Jan Rasmussen

Du kan følge "Telenor-oppsettet", men istedetfor +cgdcont=1,"ip","internet" så skriver du +cgdcont=1,"ip","internet.netcom.no". NetCom oppsettet på eposcket vil ikke fungere med en SonyEricsson tlf med mindre du ikke tilfeldigvis har en GPRS internet konto øverst på lista di over datakontoer. Hvis du har en MMS eller WAp konto øverst vil du få koblet opp, men ikke kunne laste ned sider(vil se ut som DNS feil). Med en Nokia tlf ville derimot oppsettet fungert greit(Også for Telenor).

Lenke til kommentar

Sletta mine 2 andre kontoer sånn at bare gprs stod igjen, da funka det med netcom sitt oppsett!

Takker så mye TopDog :)

Du mener jeg bør kjøpe meg en Nokia telefon :)

Når vi nå er inne på tema, skal ha meg ny mobil, og nokia er vel ikke det beste valget med hensyn til feil?

Hva vil du anbefale...trenger bluetooth, muligens kamera...men ikke radio, mp3 og en masse dill...er ute etter en telefon som FUNKER!

Hilsen Jan Rasmussen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...