x871kx6167ss7 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg har lastet ned styleXP og har byttet startup og logon screen. Når jeg starter opp pc'en må jeg elv velge hvilken av de to den skal starte opp, det er ganske plagsomt i lengden! Så... Jeg lurer på hvor det er den filen er lagret, regner med at den er lagret ett eller annen sted Er det noen som vet hvor? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Kan du forklare litt bedre? Er ikke helt med deg på hvor du får spørsmålet, samt hva du får valget mellom. Kan du velge mellom hvilke boot screens? Hvilket operativsystem som skal startes? Du kan jo sjekke c:\boot.ini der ligger oppstarts alternativene til windows Event. om du er usikker legge den ut her (via quote/code t.d.) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Høyreklikk My Computer->Properties->Advanced->Startup and Recovery->Settings-> Time to display list of operating systems->0 Lenke til kommentar
am3k Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Bare til info: Ved å trykke på "edit" knappen i samme vindu som "Lautsprecher" nemner her kommer boot.ini opp. Via dette vinduet gjør du endringer i boot.ini filen. Du vil få samme effekt ved å endre "timeout" i boot-ini til "0" Som vil gi deg: timeout=0 Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Takk! Men, Vil det være mulig å fjerne den ene bootscreenen? Slik at den ikke pc'en trenger å "tenke" på det, eller kanskje blir litt mer uoversiktig? EDIT: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (bootscreen)" /noexecute=optin /fastdetect /KERNEL=kernel1.exe multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Endret 29. oktober 2004 av Blackslash Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Du bør IKKE fjerne den gamle bootscreenen din. Den er backup når (ja, det vil skje)StyleXP "føcker opp" den nye. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg synes egentlig i etter tid at det er barnslig med den bootscreenen... Hvilken av pathene er det som er den nye og hvilken er den gamle? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Er den orginale. edit: Som du sikker selv kan se er forskjellen i /KERNEL=kernel1.exe Jeg vil ikke råde deg til å fjerne den orginale da den kan komme godt med. Men skulle du gjøre dette skal du uansett kunne endre boot.ini tilbake til orginalen ved å starte i safe mode (ta gjerne kopi av boot.ini skulle noe gå galt). Endret 29. oktober 2004 av am3k Lenke til kommentar
nree Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ser du denne i boot.ini ?! : [boot loader] timeout=15 Forandre den til f.eks 1 eller 0 så vises ikkje boot screenen... Vist du har behov for og gå inn uten boot greiene "dine" bare forandrer du denne men husk og te backup... d.v.s. du lagrer for eks. C:\boot.ini - Backup 29.10.2004 Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Lese hele posten Lenke til kommentar
nree Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Lese hele posten Jepp... men er de forsatt noe problem? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Nei, det er ikke noe problem... Endret 29. oktober 2004 av Blackslash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå