Gå til innhold

Tester og benchmark av nVidia SLi

HKS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FarCry 1600x1200 4xAA

GeForce 6800GT: 51 fps

GeForce 6800GT SLi: 104 fps

Det er nesten en 105% forbedring av ytelsen. Imponerende at de får til dette... Hvis jeg har forstått hvordan SLi fungerer så er det shadder intensive applikasjoner som kommer til å dra mest ytelse ut av dette, fordi shadder operasjoner er lette å parallellisere.

Hadde vært morro om nVidia sendte ut SLi oppsett til de store sidene som tester hardware når HL2 kom ut... ;)

Lenke til kommentar
Åhh sinnsykt!

Det er jo en enorm ytelsesforskjell.

Måtte være nVidia som kom på noe sånt :love:

Var vel egentlig 3DFX som inførte det for første gang med Voodoo kort? Eller er jeg på bærtur her?

Bra at nVidia satser på det nå uansett, ser for meg kjøp av et rimelig bra grafikkort, og når det blir litt billigere/eldre kjøper man ett til og får fin ytelse.

Noen som vet om SLi fungerer med 6800 (NU) også?

-Zlatzman

Lenke til kommentar
Damn. Det svarer seg jo å kjøpe to 6600GT i stedet for et 6800GT, gjør det ikke?

Testen viser jo at det ikke gjør det. Det er heller ikke særlig overraskende siden 2x6600GT vil fremdeles ha halvparten så mange ROPs (Pixel Output Engines) og halvparten av video minne som 6800GT.

Lenke til kommentar
Damn. Det svarer seg jo å kjøpe to 6600GT i stedet for et 6800GT, gjør det ikke?

Testen viser jo at det ikke gjør det. Det er heller ikke særlig overraskende siden 2x6600GT vil fremdeles ha halvparten så mange ROPs (Pixel Output Engines) og halvparten av video minne som 6800GT.

+ at hvis du kjøper 2x6600GT så "mister" du den geniale muligheten til å kjøpe til et ekstra 6800GT kort om ca. 1 år. Og et 6800GT vil holde helt fint frem til det begynner å bli nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...