Gå til innhold

Varm xp1800?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er stor sansynlighet for at du har et deffekt hovedkort.

Jeg har hatt den samme erfaringen med et Epox 8KHA+ hovedkort.

Mitt hovedkort feilet når systemtemeraturen kom opp i ca 35 grader. Temperaturen på CPU'en hadde ingen invirkning på når maskinen stoppet opp.

Dersom du kobler fra strømmen til CPU viften, mens du holder øye med temperaturen, kan du lett se om det er system temperaturen eller CPU temperaturen som er problemet.

CPU'en bør tåle temperaturer opp til 70 grader uten problemer.

Lenke til kommentar

Quote:

Dersom du kobler fra strømmen til CPU viften, mens du holder øye med temperaturen, kan du lett se om det er system temperaturen eller CPU temperaturen som er problemet.

Vel, jeg tok av cpu-vifta og fyrte opp maskinen: Prosessor smelta på *ett* sekund.

Ikke å anbefale...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 11:58, El Viking skrev:

Quote:

Vel, jeg tok av cpu-vifta og fyrte opp maskinen: Prosessor smelta på *ett* sekund.

Ikke å anbefale...

Det er forskjel på å koble fra strømmen til CPU viften og å ta bort CPU kjøleren.

Når du kobler fra strømmen vil kjøleblokken fortsette å ta bort varmen fra CPU'en slik at temperaturen vil stige sakte. Da har du god tid til å skrue av maskinen eller koble til strømmen til viften igjen før CPU'en blir for varm. (Du må selfølgelig følge med på temperaturen hele tiden når du gjør dette).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 20:16, taiLgraB_ skrev:

Pc'n min har pådratt seg en sykdom som heter "restarter seg selv helt sånn plutselig".

Oppstarten viser at cpu'en har stabil temp på 50.

Personlig synes jeg dete høres veldig mye ut, så kan

dette være årsaken til at systemet blir ustabilt?

Prosessoren er en AMD XP188 med hovedkortet

Epox 8KHA+.

Noen som har hatt lignende problemer?

Opplevde det samme når jeg kjørte med 2 HD og 2 CD-R/CD-RW med mitt gamle PSU på 250W. Skifta til 340W - og har siden aldri hatt problemer. Nå vet jeg ikke hvor stor PSU du har, men det er tydelig at AMD-systemer liker kraftoverskudd.

mvh

olly

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...