iver89 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Hei. Lagde for en stund tilbake et serverkabinett som fikk plass i klesskapet mitt. Det største problemetet her var jo støy/varme, men det gikk heldigvis. Så etterhvert har jeg brukt denne serveren til flere prosesser, og CPUen og harddiskene utvikler nå mer varme enn før. Derfor måtte jeg skru hastigheten på viftene opp...og nå bråker den for mye Så jeg skal bygge et nytt kabinett til en ny server, og plassere den på loftet. Den skal være stor, så det er plass til mange vifter og harddisker . Det skal bygges av tre, siden det er enklest, og jeg har mye av det fra før. Til å begynne skal jeg bruke et gammelt Asus HK, med en P3 500MHz CPU og 386Mb SDRAM...så kan jeg heller oppgradere senere om det blir nødvendig. Her er det jeg har laget hittil: Tegning i SketchUp Skåret ut veggene Masse plass Skåret ut hull i bakplaten, og pusset litt Kuttet bort en del av hovedkortetplaten jeg ikke trengte Det var alt hittil. Kommer mer så snart jeg har fikset et lite feilkutt jeg gjorde på den ene sidedøren Endret 31. oktober 2004 av iver89 Lenke til kommentar
pojo Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 ser meget bra ut det der iver stå på, tror det blir skikkelig bra Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hva bruker du for å tegne SketchUp'en?? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Hva bruker du for å tegne SketchUp'en?? programmet SketchUp Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hva bruker du for å tegne SketchUp'en?? hva med et program som faktisk heter SketchUp Stå på dette blir bra Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dette ser flott ut. Stå på. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Se her! Hva skal du ha i toweret ditt? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Skal ha et Abit hovedkort (husker ikke modell), en P3 500Mhz Slot1 CPU, 128x3Mb SDRAM, WD 10Gb HDD, IBM 15Gb HDD, WD 40Gb HDD, WD 80Gb HDD, 2stk 120mm vifter, 2stk 80mm vifter, og en Astec (eller no) 200W PSU OSet er Gentoo Linux, og den skal brukes til dns/web/ftp/mail-server. Kanskje jeg også installerer X på den og bruker den via VNC til å laste ned ting. Gleder meg til å bruke den Endret 31. oktober 2004 av iver89 Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Har endelig orket å jobbe videre med kabinettet i dag Fått sagd ut alle hull til fronten, og pusset på veggene så de er rette. Nå er det ikke mye som gjenstår før jeg faktisk kan ta det i bruk Sagd ut hullene og pusset litt Lagt på et slags støvfilter/gitter. Vet ikke om dette er det beste jeg kan få tak i, men det holder foreløpig Det passer faktisk Begynner å se ganske ferdig ut Det var det. Det øverste hullet på fronten er til cdrom, power-on bryteren, og lysdioder. Dette skal monteres på en stålplate. Tenkte også at jeg kunne lage en sånn liten åpning til cdrom skuffen, istedet for den vanlige åpningen hvor hele cdromen vises...om dere skjønner Endret 31. oktober 2004 av iver89 Lenke til kommentar
pojo Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 bra jobba, den ser fet ut Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 En ting jeg lurer på. Åssen får du det til så bra i Sketch up. Og tegne hk psu og hdd sånn tar ikke det lang tid og sånn da? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 det er på bit-tech foumet et sted! ferdig-tegna datadeler i sketchup Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 ser veldig bra ut! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Her kan du finne ferdige SketchUp deler Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ser bra ut. Når den skal stå på loftet betyr det at støy ikke er noe problem i det heletatt? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 jepp, det er korrekt Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 jepp, det er korrekt Hvis du ikke hiver inni 5-6 deltaer da Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 hehe, neida. tenkte å bruke noen 120mm titanvifter...fordi de er billigst fant også ut nå at det går et firkantet kobberrør inn til kottet serveren skal stå på (er et gammelt hus, mange morsomme ting man kan komme over ). dette er vistnok til ventilasjon, så jeg tenkte kanskje jeg kunne få tatt det i bruk igjen. må bare finne ut hvor det ender... Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Begynner å bli ferdig nå Skrudd alle vegger på, bortsett fra den døren som skal kunne åpnes. Den er litt for stor (1mm), så jeg får slipe den ned i morgen Enda et bilde av kabinettet Siden kabinettet nå veier...ja, dritmye, har jeg skrudd på noen hjul så det blir enklere å trille det rundt Det var alt for i dag. Skal lage harddiskracket, feste for cdrom og et lite panel bakpå for PSUen i morgen..kanskje. Etter det er det bare å montere hardwaren, og endelig bruke den Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 ah stilig, men du sier det veier mye? hvor tungt er det nå? kan ikke veie så alt for mye da:P (elelr ser ihvertfall ikke slik ut) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå