Lars-Erik Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Må nesten le. Jeg hadde en intern harddisk (ATA-100). Når den satt i PCen hadde den hastighet på 11 MB/sec. Men jeg kjøpte ny S-ATA disk og satte i (44 MB/sec). Så satte jeg den gamle i eksternt USB2 kabinett istedet. Når jeg nå kjører SiSoft Sandra får den 14MB/sec !!!! Hvorfor iallverden er den raskere over USB2.0 enn via en ATA-100 IDE controller (southbridgen på kortet) ? Nåja :-) Ikke noe å være lei seg for kanskje :-) Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hø? Da er noe galt Var det noe annet intensivt du gjorde samtidig? Opplevde noe liknende på når jeg skulle overføre video fra kameraet til min SATA-disk. Det gikk omtrent ikke i det hele tatt. Disken stod da på kontrolleren til brikkesettet, men så flytta jeg den til de ekstra-portene som er der (silicon image-brikke tror jeg) og da gikk det bra. Så, poenget mitt er om det er noe annet som belaster samme buss som ATA-100 kontrolleren står på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå