Lock-Aze Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ok, her er casen, jeg har ødelagt mitt nåværende hovedkort og trenger ett nytt, mitt spørsmål er da, vil min CPU : P4 S-478 2.4GHz 533MHz 1M Boxed "Prescott" Passe noen av disse 2 hovedkortene, og hvis ja, hvilket burde jeg velge ? 1 : Aopen AX4B-533 2 : Aopen AX4PER-GN Joda, jeg vet at ingen av disse hovedkortene er noe superkjøp, men, det skal brukes i en server. Så at de ikke er så raske har ikkeno å si. Takker for alle svar Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 GN-kortet vil ihvertfall funke. Ser ikke noe om at AX4B-533 støtter Prescott, så der kan jeg ikke uttale meg. Hvem du velger ellers er vel bare avhengig av prisen du får de til og hva du trenger av RAM-slot'er etc. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Begge vil passe med CPUen din, men (!) begge disse er jo relativt gamle hovedkort. AGP 4x, DDR 266/333, ingen S-ATA, osv.. Så jeg ville ikke kjøpt noen av disse to, for å være ærlig - er ikke sikker på om det er noen butikker som selger de engang.. Komplett har i hvert fall ikke... EDIT: Finner ikke noe info om AX4B-533 støtter prescott eller ikke, så jeg skal ikke si sikkert at det støttes.. Endret 29. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Hvem du velger ellers er vel bare avhengig av prisen du får de til og hva du trenger av RAM-slot'er etc. de koster omtrent det samme. så prisen er ikke så viktig. ramslottene, vel, så lenge de støtter DDR-3200 så går det greit. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Vel, jeg vet de ikke er noen superkort (de går for 100-200 kroner) men de skal stå i en server, skal koble på IDE harddisker, så at de ikke har S-ATA er ikke så nøye. Bare de funker med prosessoren min, så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Ville uansett sett på noen av de andre kortene som fremdeles er i salg (dersom du ikke får tak i de ekstremt billig/brukt). Jeg kan ikke se at AX4B støtter Prescott, men Loomy virket sikker i sin sak. 4x AGP holder helt sikkert til ditt bruk uansett, og 333 støttes jo. EDIT: Så ikke siste innlegget ditt... Gå for GN-kortet om mulig... EDIT2: Ooops, 333 støttes ikke nei... Men du kan jo allikevel underklokke RAM'men skulle jeg tro. Endret 29. oktober 2004 av oslo72 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Hvem du velger ellers er vel bare avhengig av prisen du får de til og hva du trenger av RAM-slot'er etc. de koster omtrent det samme. så prisen er ikke så viktig. ramslottene, vel, så lenge de støtter DDR-3200 så går det greit. Ingen av de støtter PC3200 EDIT: Finner ikke noe info om AX4B-533 støtter prescott eller ikke, så jeg skal ikke si sikkert at det støttes.. Endret 29. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Ingen av de støtter PC3200 EDIT: Finner ikke noe info om AX4B-533 støtter prescott eller ikke, så jeg skal ikke si sikkert at det støttes.. Vel, da blir det ikke AX4B-533 da, støtter de ikke PC3200 vel, da får jeg bare bruke noen gamle rambrikker som jeg har liggende å slenge, verre var det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå