askeladden2004 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Hei, jeg har en Travelmate632 i dag, Acer og lurer på om jeg skal kjøpe en ny sterkere maskin. Har hatt min i 2,5 år og måtte nylig skifte hard disk. Den støyer mye synes jeg. Likevel vil jeg ha Acer fordi servicen er god og den passer meg! Har hatt 2 bærbare Acer allerede. Vi har 2 andre av annet merke, men jeg foretrekker Acer. Har sett på Acer8004...Men er i tvil om den egentlig er så mye bedre? Skjermkortet skal være bedre og prosessoren..men min i dag har tross alt 1,6 prosessorer i dag. Acer sier imidlertid den nye prosessoren deres er så mye sterkere av en helt ny type så tallet sier ikke så mye. Den jeg tenker på å kjøpe har de samme kvaliteter som 8003, bare stereke. 1,8 prosessor, 80 gb hard disk. Prisen spiller ikke så stor rolle...jeg trenger bare en sterk bærbar med god grafikk. Vekt etc spiller heller ikke særlig rolle. Den skal brukes som en stasjonær. Her er Acer..8000 serien.. http://www.acer.no/acereuro/page4.do?dau22...&crc=4249065530 Alle synspunkter tas i mot med takk! Endret 29. oktober 2004 av askeladden2004 Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Acer sier imidlertid den nye prosessoren deres er så mye sterkere av en helt ny type så tallet sier ikke så mye. han tenker sikkert på at M serien har fått "Dothan" kjerne. uten å ha noe særlig store kompetanse på feltet så vil jeg si at det ikke er all verdens forskjell. Tror det eneste forskjellen er 2mb L2 cache istedenfor den tidligere 1mb. Ellers så ser Acer`n ut som en skikkelig kraftpakke. eneste jeg har å utsette på den (utifra det ene bildet som vises på acer sin side) er "designen". den er helt grei, men det kunne vært gjort mer på den fronten. Forresten: Har du vurdert Acer Ferrari 64 3200+ ? Endret 29. oktober 2004 av Kingy Lenke til kommentar
askeladden2004 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Takk for svar! Ja, de demonstrerte Ferrari'n for meg. Den modellen jeg vurderer å kjøpe har noen av de samme spesifikasjonene ifølge selger. Jeg likte ikke Ferrarien spesielt mht designet. Jeg er vel mer konservativ..skal bare ha den til hjemmekontoret mitt. Dette er hva hjemmesiden deres sier om skjerm kvaliteten med mer: THE TRAVELMATE 8000 SERIES IS IDEAL FOR FAST-MOVING USERS FROM SMALL, MEDIUM OR LARGE Independently Mobile The TravelMate 8000 series carries the latest Intel® Centrino™ mobile technology with up to 1.7GHz Pentium® M processors supporting Enhanced Intel® SpeedStep® technology for top performance computing, integrated wireless connectivity and prolonged battery life. Featuring 512MB of DDR333 RAM available (Maximum capacity 2048MB), DVD/CD-RW combo or Super- Multi drives, a 60/80GB ATA-100 hard disc drive, a 64/128MB VRAM ATI Mobility™ Radeon™ 9700 graphics chip powering a large 15” SXGA+ high brightness 200nit TFT LCD screen Independent Mobility. Jeg har imidlertid sett at oppløsningen på skjermen er omtrent det samme som jeg har. Skjermkortet påstår de er nå mye bedre... Jeg har oppløsning 1400-1050 i dag. Skjermkortet/prosessor mitt i dag er GeForce2 el.l. Endret 29. oktober 2004 av askeladden2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå