smak Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei Jeg skal lage en internett siden men vet ikke hvordan? Noen som kan fortelle meg? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Sånn Les også og denne Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Du må lese om HTML og CSS kort sagt. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 w3c.org Ok, det innlegget der fortjener ukas-mest-ubrukelige-innlegg-prisen. Hva i alle verdens land og dager får en nybegynner ut av å lese på sidene til W3C? Tenk etter før du poster linker neste gang. Anbefaler trådstarter å lese guidene og artiklene i stickytråden om dette. Lenke til kommentar
phanti Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dette er hva en internett side må inneholde av minimum: <html> <head> <title>Tittelen på siden</title> </head> <body> <p>Dette er en enkel paragraf, og er forøvrig det eneste innholdet på sida.</p> </body> </html> Ganske viktig er det også å fortelle nettleserne som åpner internett siden din hvilken html-versjon du skriver siden din i. Det har litt å si for hvordan siden din rendres i nettleserne(IE, Opera, FF, Netscape etc.) Det kan gjøres slik: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"><html> <head> <title>Tittelen på siden</title> </head> <body> <p>Dette er en enkel paragraf, og er forøvrig det eneste innholdet på sida</p> </body> </html> Du finner mer om Doctype og hvilken du skal her. Sjekk html tutorialen på w3 sine sider hvis du forsto ovenstående. Så er det bare å sette i gang med å skrive html-kode i favoritt tekstbehandleren din, og legge de ut på en webserver. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 @Lokaltog: Jeg tror det gjennspeiler ukas dummeste spørsmål: Jeg skal lage en internett siden men vet ikke hvordan? Noen som kan fortelle meg? Hvis en bruker ikke gidder å finne mer bakgrunnsinformasjon så synes jeg personlig ikke han/hun fortjener et bedre svar. Når man stiller spørsmål på den måten der så viser det bare at man ikke er interessert i lære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå