Gå til innhold

Flimring under windows boot

inflamer

Anbefalte innlegg

Har just installert et Radeon 9700 Pro i Pc'n min,MSI K7T266,og kortet fungerer helt fint,bortsett fra at jeg får stygg flimring under windows oppstarten,fra rett etter POST og helt til jeg ser login skjermen. Har installert siste catalyst,men driverene lastes vel ikke så tidlig uansett? Noen som har opplevd slik flimring selv? Ser ikke helt hvordan jeg skal kunne endre hertz'en den skal bruke under boot heller,bruker 1024 x 768 / 60 hz i windows,under oppstarten virker det som den bruker 75 hz. Forslag mottas med takk.

mvh,

inflamer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kortet blitt moddet av den tidligere eieren, eller av deg? Forsøk å klokke kortet ned til standard dersom det er blitt endret.

Det å kjøre kortet på 60Hz i Windows er det samme som å bestille optiker-time. Kjør den opp til 90-120Hz (avhengig av skjermen din, selvfølgelig).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sliter med det samme problemer der "Windows XP" boot screen bare flimrer. Ikke et stort problem - mer et irritasjonsmoment. Tidliger oppsto dette bare når jeg restartet PC'n. Etter at jeg oppdaterte til nyere Catalyst driver er problemet der konstant. Har LCD skjerm tilkoblet DVI utgang på et Hightech Radeon 9600 kort - vanlig VGA utgang har ikke dette problemet. Har Abit NF7 v2.0 HK.

Har prøvd alle mulige instillinger i bios. Mistenker at det har noe med rekkefølgen på lasting av drivere etc.

Noen som kjenner en løsning på dette problemet ??

Lenke til kommentar

Beklager, litt OT.

Hvis jeg ikke misforstår, skal ikke 60Hz være så stor problem for synet på LCD som på vanlig CRT skjerm. Øyene mine er veldig sensitive (bruker briller), så jeg ser med en gang at 60 Hz flimrer på CRT, men har ikke noe problem med å jobbe lenge på laptop som har 60 Hz.

Til topic:

Kan være at Catalyst har problem med DVI utgang, siden det er to av dere som opplever det samme. Versjon 4.12 er jo fortsatt beta. Jeg vet at Nvidia drivere har noe som heter "refresh rate overrides" - kanskje har du også mulighet til å stille inn 60 Hz på lavere oppløsninger? Jeg tror det er 640x480 som XP starter opp med.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...