Tdale Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg vil digitalisere gamle VHS opptak, og Hi8 opptak. Jeg trenger da en eller annen konverter, men har litt problemer med å finne noe sånt på webbutikkene. Hva heter det jeg leter etter, og kan noen anbefale noe jeg bør skaffe meg for å kunne gjøre dette? Tommy Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg anskaffet i sommer en TerraTec Grabster til 699 kr. hos Komplett, som jeg med hell har brukt til å digitalisere en mengde Beta- og VHS-kassetter. Den krever imidlertid USB 2.0. http://productsen.terratec.net/modules.php...id=215&menu=313 Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) skulle ønske jeg hadde en slik en :!: men enn så lenge er det lite video jeg har digitalisert. jeg har gjort det slik jeg: kjøpt TV kort (enkelt å få tak i og ikke så ekstremt dyrt heller) koblet videospiller til tvcortet med gul, røf og hvit phono kabel recordet opp på datamaskinen med virtualdub da slipper du usb2 om du ikke har det (hvem har nå ikke det?) Endret 1. november 2004 av ThaKladd Lenke til kommentar
eivisa Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Kjør det gjennom et dv kamera til pc, så blir det digitalisert! Du trenger ikke kassett i dv kameraet. Endret 1. november 2004 av eivisa Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 noen andre som vet om billigere muligheter for å gjøre om beta til vhs dv eller til pc? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Billigere betyr som oftest med dårligere kvalitet... Så lån deg et digital videokamera av noen du kjenner, så får du bra kvalitet. Da slipper du også å gjøre det på nytt senere om du ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå