Gå til innhold

Gatas Parlaments politianmeldelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Idee'en bak kommunisme er forsåvidt helt ok, men den funker ikke i praktisk da den sittende lederen som oftest har diktatorisk makt. Ergo så blir det et avansert diktatur. Dessuten så ble kommunismen født i london under industrilismen, noe den bærer preg av.

Enevelde har intet med kommunisme å gjøre.

Av kommunismen så fikk vi sosialismen, og fra der sosialdemokratiet som norge er gjennomsyret av.

Igrunn ikke. . .

Lenke til kommentar
Bush driter i europa, ergo så kan han like godt stenge dem ute siden 70 - 80% av dem er bush hatere uansett. Sparer båndbredde og kroner og dollar på det.

Det stuntet med utestenging av alle ikke-amerikanske IP-adresser er et veldig godt eksempel på hva slags holdning amerikanske konservative har til land utenfor USA. De hater oss som pesten. Bare snakk litt med noen neocons på IRC, og se litt på "Opinions" på foxnews.com, så finner du fort ut hvor mye du er verdt for dem.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske folk fulgte litt med. Det er et sterkt samarbeid mellom USA, Europa og resten av verden i kampen mot terrorisme. Denne kampen går ut på å finne terroristceller, finne og inndra midler, hindre terroristenes logistikk osv.

Det at USA har dårlig støtte for krigen i Irak, betyr ikke at USA ikke samarbeider med resten av verden på mange andre områder.

Lenke til kommentar
Latterlig. Tenk om pengen ble brukt til noe bedre. Avskaffe sult i verden f.eks. . .

USA er verdens største humane bidragsyter, og Bush har bevilget 15 milliarder dollar til bekjempelse av AIDS i USA.

Hovedproblemet med sult er dog ikke hvor mye penger vi kaster på problemet. Et hovedproblemen er de regjeringer som befinner seg i landet og de politiske problemene det innebærer å nå frem med midlene dit de skal. Et annet hovedproblem er måten den vestlige verden hindrer den tredje verden å delta i den økonomiske utviklingen ved å stenge dem ute med høye tollmurer. Her er EU den store synderen, USA er mer villig til handel. Kerry ville forøvrig stramme inn på dette og øke tollmurene. :ermm:

Lenke til kommentar

Nja, jeg er no ikke imponert over antall dollar usa gir til afganistan og irak, for å bygge opp ting og tang. Pengene går først og fremst til de militære, og det som er til overs rekker knapp til lønninger for de styrende i landet.

Dermed 0dollar til å gjennomføre reformer, lage arbeidsplasser, skape sikkerhet osv osv.

Sult i sudan og slikt får vi ikke løst med penger alene. Der må det sterkere middler til. Men vi får konsentrere oss om de problemene vi har og som kan løses først syns nå eg.

Lenke til kommentar
Latterlig. Tenk om pengen ble brukt til noe bedre. Avskaffe sult i verden f.eks. . .

USA er verdens største humane bidragsyter, og Bush har bevilget 15 milliarder dollar til bekjempelse av AIDS i USA.

Hovedproblemet med sult er dog ikke hvor mye penger vi kaster på problemet. Et hovedproblemen er de regjeringer som befinner seg i landet og de politiske problemene det innebærer å nå frem med midlene dit de skal. Et annet hovedproblem er måten den vestlige verden hindrer den tredje verden å delta i den økonomiske utviklingen ved å stenge dem ute med høye tollmurer. Her er EU den store synderen, USA er mer villig til handel. Kerry ville forøvrig stramme inn på dette og øke tollmurene. :ermm:

Det største problemet slik jeg ser det er at fattige land ikke får mulighet til å bygge seg opp fordi vestlige selskaper utnytter arbeidskraften til idioti, jorda til å dyrke kaffe, tobakk og peanøtter osv.

Fattige land er i stor grad råvareprodusenter og vil følgelig ikke få så fryktelig mye for varene de produserer, i hvertfall ikke nok til å mette befolkningen, da de må kjøpe ferdigprodusert mat fra vesten fordi deres mat er solgt for en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar

Det største problemet slik jeg ser det er at fattige land ikke får mulighet til å bygge seg opp fordi vestlige selskaper utnytter arbeidskraften til idioti, jorda til å dyrke kaffe, tobakk og peanøtter osv.

Snakker du om hvem som kontrollerer jorda, eller hva som dyrkes?

Fattige land er i stor grad råvareprodusenter og vil følgelig ikke få så fryktelig mye for varene de produserer, i hvertfall ikke nok til å mette befolkningen, da de må kjøpe ferdigprodusert mat fra vesten fordi deres mat er solgt for en slikk og ingenting.

Noe som henger sterkt sammen med proteksjonismen. Det potensielle overskuddet forsvinner i til toll i stedet.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
At alle 6 milliarder mennesker skal ha det fantastisk på denne planeten er vel en utopi?

Etter min mening er det ikke noe mål at alle skal ha det likt, eller alle skal ha det fantastisk. Men alle bør gis muligheter, og alle bør ha et sikkerhetsnett og det bør eksistere et minimumsnivå for levestandard og trygghet.

Jeg er altså ikke en kommunist. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, så tøffe og kule vi er.

Jeg setter pris på tringsfriheten jeg :thumbup:

Noen liker rap, andre foretrekker Britney Spears. Utrolig hvordan enkelte ønsker å straffe dem hardt bare fordi de ikke liker musiken og det politiske synet deres.

PS. Sikkert en og annen inntørket konservativ som virkelig tror dette er en reell drapstrussel, men ærlig talt...

Og de samma folka hadde sikkert humret og storkost seg hvis noe tilsvarende hadde vært gjort mot f.eks Saddam Hussein (dvs. mens han fremdeles var president). Hadde vel skyldt på at han faktisk "hadde fortjent det".

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...